Saturday, February 25, 2012

Vi hors igen om en vecka

Lagger ut annu en bild pa Burj Al Arab i morkret! Igar hade jag min sista fotokurs, vi ovade portrattfotografering och jisses vad mycket det var att tanka pa1 Bra tips som jag aldrig skulle ha tankt pa annars! Kommer att sakna kursen, det kanns som att jag lart mig sa mycket men jag behover forstas ova mer. Det finns just nu valdigt lite tid till fotografering men det blir det forhoppningsvis en andring pa snart. Min jatteduktiga kursledare Helen hade dessutom gjort jattegoda semlor som jag smallde i mig pa nolltid!
I eftermiddag tar jag Emirates till Nairobi och stannar dar over natten for att imorgon bitti flyga vidare till Mogadishu. Min security clearance ar gjord sa det sakert ga bra nar vi landar dar. Sedan blir det besok pa vara olika projekt, vilket ska bli intressant. Det ar forst nar man varit pa "site" som man kan forsta hur det hela gar till samt se vilka dagliga hinder var personal mots av och som bidrar till att sakta ner arbetsgangen. Sakerheten ar inte den basta sa ibland maste arbetet avbrytas och pa grund av undermalig och ibland inte ens existerande infrastruktur sa tar allt mycket langre tid an vad det skulle gjort i ett mer utvecklat land. Dar for ar det bra att se sant har med egna ogon. Jag hoppas jag far tid att blogga lite nasta vecka, har tagit med min lilla kamera for egentligen ar det forbjudet att fotografera. Pa aterhorande!

6 comments:

  1. Vackert med kvälls/natt fotografering och att gå en kurs är ju alltid roligt. Sen gäller det att hålla kunskapen vid liv :)
    Det låter som om du har ett mycket intressant arbete. Ser fram emot nästa veckas uppdateringar. Trevlig helg!

    ReplyDelete
  2. Det låter som en spännande resa. Hoppas allt går bra och att du kommer välbehållen hem till dina nära och kära!

    ReplyDelete
  3. Jag ser fram emot att läsa vad du delar med dig om Mogadishu. I mitt jobb kretsar det en hel del runt Somalia så det är alltid intressant att få nya infallsvinklar på landet - och speciellt av någon som faktiskt verkligen har varit på plats. Lycka till!

    ReplyDelete
  4. Var försiktig! Later lite läskigt.
    Kramar, Lisa

    ReplyDelete
  5. Jag ser att kursen varit givande, härligt! du får aknske gå ännu ett steg när du hunnit öva lite. Speciellt om läraren var god!

    Ha en fin och bra resa och hoppas det ska gå bra med allt. Ser fram emot lite info från din resa.

    Kram

    ReplyDelete
  6. Å vad spännande med din resa!!!
    Sköt om dig och hoppas att allt kommer gå bra! Det blir väldigt spännande att får höra mer om dina intryck från din resa sedan.
    Kram!!

    ReplyDelete