Thursday, March 29, 2012

Grattis Elias som fyller 9 idag!

Lille gubben kom till varlden klockan 4.41 en ganska kall morgon i Uppsala for nio ar sedan. Det hade snoat under natten och det var vitt pa backen nar vi kvicknade till. Han var sa liten och gul (gulsot, beror inte pa mig!). Allt kandes sa forvirrande och fascinerande.
Nu racker lille gubben upp till brostet pa mig, han har hargele och gillar att gora tricks pa sin nya scooter. Han tycker att tjejer ar ganska larviga och lillsyrran ar irriterande men anda ar han alltid dar for henne, trostar och leker. Imorse vackte vi fodelsedagsbarnet med kanelbulle och juice. Imorgon blir det kalas for kompisarna pa Dubai Laserdrome, dar man spelar laser tag. Vi ska bestalla pizza och tarta (inget hembakat denna veckan, kottbullar och kanelbullar fick racka!).
Grattis min fina Elias!

7 comments:

  1. Grattis till sötnosen! Bullarna ser jättefina ut!

    ReplyDelete
  2. Grattis Elias! Tänk Uppsala för 9 ar sedan...idag Dubai! Hoppas det blir en kul fest i morgon!
    Kramar, Lisa

    ReplyDelete
  3. Ja, han är ju stora killen nu! Grattis till honom och hoppas att ni haft en fin födelsedag!

    Kram

    ReplyDelete
  4. Men! Jag skrev ett grattis inlägg från mobilen, men det verkar ha försvunnit! :(

    Stort grattis till Elias på födelsedagen från oss i Sollentuna!!

    Kram!

    ReplyDelete
  5. Åh finaste! Jag blir så sentimental när jag hör såna här tillbakablickar. Tror du att ni kommer återvända till Uppsala en dag?

    ReplyDelete
  6. MirandaK: Tack, tack! Bullarna blev jattefina men snustorra!
    Kram!

    Lisa: Tack lisa, ja tiden gar och vad mycket som hant! Festen var mycket lyckad och jag ar glad att det drojer ett helt ar till nasta gang!
    Kram!

    Katarina: Tack! Ja jag hanger liksom inte med! Det blev en lyckad fest med manga fina presenter!
    Kram!

    Fourmum: Tack tack!!!
    Kram!

    Mia: Ja jag blir sjalv tarogd hahaha! Som det ser ut sa hagrar ingen hemflytt pa ett tag. Men jag saknar Uppsala ibland och den fina studenttiden, Uppsala kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjarta!
    Kram!

    ReplyDelete