Friday, March 23, 2012

Vad ar en bal pa slottet



















Jag kan rakna pa fingrarna da jag varit pa bal. Tva ganger. Och det ar med studentbalen inraknad(1993, jag bar en koreansk nationaldrakt, hanbok, och hade nypermanentat har...) samt igar! Det var dags for Emirates Pilot's Clubs Spring Ball! Ett event som holl pa The Address Montgomerie, ett fint hotell alldeles vid Lakes Golf Club.
Eftermiddagen borjade med att vi tjejer gick och fick haret fixat. Jag hade en fantastisk tjej som lockade mitt annars sa ganska raka asiatiska har. Det lades sedan at sidan med sma fina lockar som inramade huvudet. Sedan hem och krypa i balklanningen som jag lanat av min vaninnas dotter! Sa praktiskt att slippa kopa klanning! Efter det samlades vi alla for lite fordrink och snacks innan det bar ivag!
Det minglades till att borjan med champagne och vi halsade pa gamla bekanta. Sedan var det dags att satta sig till bords dar det bjods pa harlig buffet och free flow av vin eller ol. Efter det delades det ut priser och maken lyckades vinna en gratis tandrengoring... (eh?). Ett live band spelade upp och vi stuffade loss till gamla godingar. I pausen spelades annu fler gamla godingar och benen fick rejal motion nar vi rockade loss till Wham och Bon Jovi. Runt halv tolv sa blev bade jag och maken jattetrotta. Det hade varit en arbetsdag for mig och mangden vin tog val aven ut sin ratt... Men vilken trevlig kvall! Vi var vart vanliga gang med tre par och sa grannen L vars man flog. Det har blir nagot vi definitivt ska gora igen! Visar bilder pa mig i mitt fina har samt i "min" eleganta klanning.

8 comments:

  1. Vad fint ditt har blev!!! Och vad snygg du sag ut! WOW! Kul med Spring Ball. Verkar hur trevligt som helst. Är det manga piloter + fruar/makar (finns det förresten nagra kvinnliga piloter pa Emirates?) som gar pa dessa tillställningar? Har jag uppfattat det rätt att det bara är för medlemmar i Pilot's Club?
    Kramar, Lisa

    ReplyDelete
  2. Vilken prinsessa;) Det verkar ha varit en bra bal på "slottet"! Kul att få gå och piffa till sig, det gör man ju inte så ofta, iallafall inte jag :) Skönt att bli ompysslad ;) Ha en bra helg! Kram!

    ReplyDelete
  3. Pia,, wow bad fin du ärrrrr.. Håret var ju jättesnyggt, kan tro att man fick jobba med ditt hår om det är sådär typiskt spikrakt...ser ut som du själv gillade det.. Elegant är du i klänningen också.. Kul att få klä upp sig så där,, själv har vi bangar för alla baler här i KL.. Orkar inte ens tänka på att finna en sömmerska just nu.. Kram

    ReplyDelete
  4. Vad roligt!! Vilken kväll! :-) och du vad FIN du var!!! Jättesnygg frisyr verkligen och klänningen ser ut att ha suttit som en smäck på dig!
    :-)
    Kram!!

    ReplyDelete
  5. Häftigt med bal, men tandrengöring... hahaha!

    ReplyDelete
  6. Lisa: Tack! Ja det var verkligen roligt! Det var ganska mycket folk men problemet ar ju att manga flyger, dock var det manga som gick utan sallskap utan bara ett gang tjejer. Man far aven ga om man inte ar medlem men jag tror att biljetten ska vara kopt av nagon som ar medlem, sa nagot begransat ar det ju!
    Kram!

    Fourmum: Tack! Ja det ar roligt att fa gora nagot sant har, sallan man drar pa sig balklanning och fixa haret.
    Kram!

    MirandaK: tack!

    Katarina: Tack! Ja, det lockades och sprayades men blev valdigt fint tillslut. Harligt att ha lockar for ovanlighetens skull.
    Kram!

    Saltistjejen: Tack! Ja jag alskade mitt har och klanningen var jattefin, sa himla snallt att jag fick lana den och slapp lagga ut pengar pa klanning!

    CamillaL: Ja, nagot udda present maste jag saga, vet inte om man ska bli glad eller ta det som en forolampning hahahah!

    ReplyDelete
  7. vad snygg du blev! Kul med lite större fest!!!

    ReplyDelete