Sunday, April 8, 2012

Glad pask!

Sommaren verkar ha kommit pa allvar och igar visade termometern 35 grader och stralande sol. Jag och kompisen T startade dagen med ett spinningpass. Efter forra veckan kandes det som att det var dags att motionera. I mandags var vi hos grannen A for en jattemysig BBQ med gamla singaporevanner. I tisdags hade vi ocksa over ett singaporegang som ar i Dubai pa semester och det grillades igen. De bor numera i Luxemburg och det var roligt att traffas da vara yngsta tjejer ar lika gamla och vi gick i samma mammagrupp i Singapore. Nu ar bada tjejerna 5 ar, gillar rosa och fann varandra direkt! Ionsdags var det dags for en sushikvall pa Benihana, makta gott med sushi och sashimi men aven teppanyaki! I torsdags hade vi SPA-kvall vilket alltid ar lika trevligt. Ett gang filippinska tjejer som kommer hem och ger manikyr, pedikyr, vaxning, massage m.m samtidigt som man kan dricka ett glas vin och ata lite tilltugg.
Pa fredagen traffade jag kompisen S for en harlig lunch pa den afrikanska restaurangen "Tribes". Fantastiskt god afrikansk mat! Fredagkvallen blev lugn och det behovdes!
Igar samlades saledes grannskapet for aggjakt och medan barnen letade efter sina agg sa at vi vuxna brunch.
Pa eftermiddagen bestamde jag mig for att skamma bort mig sjalv lite (eller jag bestamde det redan for en vecka sedan). Lite extra pampering far man val unna sig pa sin fodelsedag! Jag akte ivag och fargade haret samt klippte mig. Jag har fargat haret tva ganger tidigare, da med san dar "gor det hemma" paket och det gick val ganska bra forutom att det ar ganska besvarligt. Nu har jag sa langt har att det kandes som ett ganska jobbigt projekt, enklare att lata nagon annan gora det sa nu har jag fatt en harlig brun/rod ton i haret (jag har redan ganska mycket rott i haret) sa det blev ingen storre skillnad. Men alla graa harstran som vaxt upp pa toppen ar borta! Nu ser det valdigt fint och frascht ut! Vad ska man gora nar det borjar bli gratt? Ar man morkharig syns det extra tydligt. Jag blev valdigt nojd i alla fall med mitt "nya" har!

5 comments:

  1. Vilka härliga dagar!
    Glad påsk till er också!
    Kramar!

    ReplyDelete
  2. Vilka härliga dagar!
    Glad påsk till er också!
    Kramar!

    ReplyDelete
  3. Ska jag tolka dessa råder som att du fyllde år igår? Isåfall Stort Grattis på födelsedagen! Det verkar ha varit en mycket trevlig vecka :) Längtar tills det ska bli varmt så man kan grilla! Eller man kan ju grilla nu också, det tar bara längre tid och man måste ha vinter kläderna på ;) Glad Påsk! Kram

    ReplyDelete
  4. Hjärtliga gratulationer i efterskott! Glädjer mig att du har ett bra liv därborta i Dubai! Det är härligt att bli ompysslad emellanåt!

    Önskar en fortsatt glad påsk!

    ReplyDelete
  5. What a busy week. Later härligt. Grattis pa födelsedagen!!! Hoppas du kunde fira ordentligt. Här är det kallt, 8 grader & regn. Längtar tills vi kan grilla igen. Bbq är det bästa jag vet.
    Ha en fortsatt bra paskhelg.
    Kramar, Lisa

    ReplyDelete