Wednesday, April 25, 2012

Kenya

Bilden visar en Bellini fran en jattefin restaurang i Nairobi som jag naturligvis glomt namnet pa som serverade underbara fisk-och skaldjursratter. Efterat gick vi pa klubben "Gypsies" i Westlands. Snart kanske det blir tillfalle for annu en Bellini, den 8 maj aker jag till Nairobi igen for att representera foretaget vid "Oil and Gas Kenya" fran 10-12 maj. Efter det har vi tva dagars kurs med vara project managers fran Somalia och sedan blir det hemfard.
Forra resan da jag var i Somalia var det faktiskt forsta gangen som jag hann se lite mer av Nairobi an just flygplatsen. Staden i sig ligger hogt upp och den ar underbart gron och "lush". Foretaget har en liten lagenhet i Westlands och dar kan man sitta pa balkongen och lyssna till paddor och faglar om morgonen och kvallen.
Tva dagar efter att jag kommit hem fran Nairobi bar det av till Beirut med tjejganger. En langhelg tillsammans for att upptacka Libanon. Det ska ocksa bli spannande, jag har alltid varit nyfiken pa Libanon, mycket kanner man ju till genom maten. Efter det blir det nog ganska lugnt med resor innan semestern i augusti.
Nar Joli blir lite aldre vill jag verkligen ta med bada barnen till Kenya for safari, tank att fa uppleva alla vilda djur i sin naturliga miljo!

1 comment:

  1. Intressant läsning, även om du inte kom ihåg namnet på restaurangen... vi flyger till Nairobi imorgon!

    ReplyDelete