Tuesday, May 22, 2012

Tjejhelg i Bangkok

Efter en vecka i Nairobi, intensivt arbetsprogram och en hemresa dar man landar 5 pa morgonen for att aka hem och duscha och sedan kora till jobbet, sa behovdes en paus. Mindre an tva dygn efter att jag landat i Dubai, var det dags att packa igen och aka till Bangkok med tjejerna! Tva av oss akte redan torsdag morgon och vi aterstaende tva (som jobbade hela torsdagen) akte pa kvallen. Laddade, lite trotta (jag kande mig redan dar ganska mor) sa njot vi av lite vin innan vi gick ombord Emirates Business  och efter ett glas champagne sa sov vi gott. Vi landade i ett varmt och fuktigt Bangkok och tog sky train in till hotellet pa Silom Road och sedan mottes vi alla upp for shopping och lunch. Det blev en av de dar resorna nar man skrattar sa man haller pa att kissa pa sig, allt ar roligt, allt klaffar, det ar gront ljus hela vagen. Vi besokte skraddare, Chatuchak Weekend market, vi akte tuk tuk bland en massa demonstranter och vi njot av Bangkoks nattliv. Efter att ha provat pa de exklusiva klubbarna sa insag vi snabbt att det ar pa de lokala barerna man har mest kul. Imponerade av oss sjalva rullade vi in vid halv fyra tva dagar i rad. Mina vaninnor njot av thaimat, jag som ar en sann svensk at spaghetti eller hamburgare. Och njot lika mycket jag! Alla var vanliga, talmodiga, trevliga. Det var en san underbar respit fran Dubai.
Sista dagen avslutade jag med en harlig facial, nagot jag inte gjort sedan jag gifte mig (tio ar sedan i ar) sa verkligen valbehovligt! Sedan blev det business class tilbaka igen och mer champagne innan fyra ganska trotta damer somnade i varsin stol.
Pa mandagen hade jag ledigt och darmed kom "straffet" for intensiva veckor. Hosta och forkylning. Men det var det anda vart. Vilken helg vi haft tillsammans!

No comments:

Post a Comment