Sunday, June 10, 2012

Nagot fattas mig

Vi ar ett bra gang pilotfruar i grannskapet. Vi ses minst en gang i veckan och dricker lite vin pa kvallarna eller grillar tillsammans. Tack vare slumpvis husallokering via Emirates har en bra gemenskap vaxt fram och det ar fantastisk med alla nya manniskor fran nar och fjarran som man lart kanna. Snart har vi bott har i fyra ar!
Senaste veckan har varit hektiskt for oss alla. Grannfrun T's aldsta dotter har tagit studenten och om nagra veckor ska hon flytta hemifran for att borja plugga i USA, samma med granne L. Tredje grannen S har haft fullt upp med att planera infor resa med familjen, dottrarnas balettupptradande och skolbestyr. Och jag har jobbat, tranat och ocksa haft lite annat for mig. Darfor har vi inte kunnat ses ordentligt pa en vecka vilket givit upphov till mindre depression bland oss alla.
I torsdags sag jag inte ens fram emot helgen, kunde inte riktigt satta fingret pa var det var, kande mig trott och lite haglos, uttrakad.
I fredags sa lyckades vi antligen fa till en traff och plotsligt insag vi ju det sjalvklara: Vi har saknat varandra! S var ocksa lite deprimerad, L likasa. Allt kandes lite trakigt, slentrian. Nar vi satt tillsammans igen och pratade i mun pa varandra over ett par glas vin sa kandes det plotsligt sa ratt igen. Jag kande mig hel igen!

7 comments:

  1. Sååå underbart när det gör nästan ont att sakna sina vänner! Sedan ses man och man känner sig harmonisk och hel igen! Vad rädd om dem!

    Kram

    ReplyDelete
  2. Vad härligt att ha vänner som man saknar när man inte träffar dem...ja inte härligt att sakna dem men det bevisar ju att ni trivs med varandra & har det superbra ihop!!! Avundas...det kan ju vara lite tricky ibland om man bor i en liten expat community & inte trivs med de andra som bor där! Oj oj vad länge ni har bott i DXB redan! Saknar du S'pore eller tycker du att det är helt OK att bo i DXB nu?
    Vet du förresten varför det numera alltid byter till till blogspot.co.at när jag öppnar blogspot.com bloggar. Jag är i Österrike men du är ju liksom inte här, sa varför byter DIN bloggadress??? Det är för övrigt sa med ALLA bloggar jag öppnar som har blogspot.com som adress. Tycker det är mycket skumt!
    Kramar, Lisa

    ReplyDelete
  3. Så härligt det låter! Jag ahr några vänninnor som jag kan prata med allt om, men tyvärr bor de inte så nära eller så är de ofta upptagna. Iofs blir det ju desto trevligare när vi väl ses. >Men det där är något jag saknar, att ha vänner som man kan träffa utan en massa planering och krav, utan bara träffas och koppla av :) Kram!

    ReplyDelete
  4. Katarina: Ja visst ar det harligt att man har det sa! Man inser hur lyckligt lottad man ar men att inget ska tas for givet!
    Kram!

    Lisa: Ja jag fattar inte att vi ar har sa lange redan! Det har gatt sa fort! Singapore var jattefint och mycket att se och gora samt nara till harliga resmal. Dubai ar trottsamt, det ar langsamt och segt och finns inte sa mycket att gora. Tack vare jobbet sa trivs jag bra men annars tror jag att det varit trakigare har. Dubai ar en bra hub annars for resor sa man far utnyttja det samt sina standby biljetter!
    Jag tycker blogspot ar skumt i sig, ibland kan man inte kommentera eller logga in. Pa min jobbdator far jag alltid upp arabisk text men hemma far jag upp svensk. Mysko! Hur lange blir ni kvar i Osterrike tror ni? Inga planer att soka till Emirates?
    Kram!

    Fourmum: Ja det ar harligt nar det kan bli spontant, man kan kila over pa kvallen och prata en stund, dricka lite vin utan att planera. Och sedan ar det bara att rulla hem igen!!!
    Kram!

    ReplyDelete
  5. Vad härligt med så goda vänner! Mina bästisar bor en bit från Älmhult, så det blir inte så ofta man ses. Tur att det finns telefon, mejl och chat!

    Kram!

    ReplyDelete
  6. Marianne: Ja den moderna tekniken har underlattat nar man har vanner som inte bor nastgards! Tycker det ar haftigt att man kan skypa och ta ett glas vin med nagon som bor pa andra sidan jordklotet!
    Kram!

    ReplyDelete
  7. Härligt! Riktiga vänner ska man vara rädd om, det är värt så oerhört mycket!

    ReplyDelete