Wednesday, June 6, 2012

Sveriges nationaldag

Grattis alla svenskar! Idag ar det var nationaldag! Jag ska erkanna att jag ar ganska dalig pa att fira nationaldagen men nar man sitter utomlands sa blir man alltid lite mer patriotisk, i alla fall jag. Det ska firas pa svenska kyrkan har i Dubai men eftersom jag jobbar sa far jag tyvarr avsta. Kanske en liten skal for Sverige ikvall efter jobbet istallet!
Tack alla for era gulliga kommentarer angaende Jolis arm. Maken tog Joli till skolskoterskan och det hela slutade med rontgen pa City hospital dar det konstaterades att hon hade en liten spricka i handleden. Nu har lilla Joli ett stodbandage och armen i en mitella. Idag ska hon tillbaka till sjukhuset for att kolla rontgenbilderna (igen). Hon verkar inte ha sa ont och det ar ett gott tecken men jag ar glad att det hela anda kollades upp ordentligt sa att inte skadan forvarrades.
Lararens lite dalig ursakt for att inte notera det i hennes kommunikationsbok var att: "hon sa att det inte gjorde ont". De borde veta battre nar det handlar om 5-aringar!
*hm...ledsen for fel rubrik...*skams skams*

4 comments:

  1. Grattenäran på Nationaldagen. Eller hur säger man? Vi har ju inte så stor erfarenhet av att fira nationaldagen... än...
    Så skönt att höra att dottern fått hjälp och att det kommer att läka fint. Ha det gott!

    ReplyDelete
  2. Nej, det där med firandet av nationaldagen är det inte så mycket med för min del...troligtvis är det väl helt enkelt någon slags "ovana", men det är säkert som du säger, att man firar mer om man är utomlands.

    ReplyDelete
  3. Vad skönt att ni har kollat Joli arm nu! Inte så roligt med en spricka och stödbandage men ändå klart bättre än att den var bruten eller så. Och jag håller med om att lärarna borde ha informerat er mer. Självklart kan man inte veta med barn men om man kan ge fakta till föräldrarna och säga att de ev ska kolla upp det hela "utifallatt" så är man iallafall på den "säkra sidan" och vet att barnet undersöks och kollas upp.
    Kram!!

    ReplyDelete
  4. Kors och Tvars: Tack! Ja det kommer att bli bra, det tar bara lite tid! Jag firade inte alls nationaldag nar jag bodde i Sverige, det kom nar vi flyttade utomlands.
    Kram!

    Marina: Ja utomlands kanns det mer viktigt pa nagot satt. I Sverige sa kandes det inte alls angelaget!
    Kram!

    Saltis: Ja, nu har vi fatt besked fran doktorn och aterbesok om nagra veckor. Kommunikationen har varit under all kritik och jag ska sanda in maken pa sondag for att diskutera vidare (han haller sig lite mer lugn an sin fru....) Jag tanker ocksa prata med koordinatorn pa skolan att de borde se over vissa rutiner. Jag hoppas att det inte upprepas i framtiden.
    Kram!!

    ReplyDelete