Tuesday, July 17, 2012

Bilder fran Mogadishu



6 comments:

  1. Usch, vad bisarrt att behöva ha skyddsväst när man besöker ställen. Antar att mellanbilden är stadion i Moga. Några år sedan det var sporttävlingar där.
    Jag antar att landet egentligen är fint. Undra när det blir ordentlig ordning där.

    ReplyDelete
  2. Oj det känns verkligen som en främmande plats när jag ser dig i full skyddsutrustning och med krigsfordon i bakgrunden. Är du orolig? Eller känns det som om detta är"onödigt" (om du förstår vad jag menar)?
    En upplevelse inser jag att det är. Så annorlunda på så många vis.
    Var rädd om dig!
    Kram!

    ReplyDelete
  3. Christian: Japp, sa fort vi aker utanfor den skyddade zonen maste vi ha vast och hjalm men jag tror det ar ganska onodigt. Forra gangen tog jag av mig den for den ar sa tung! Det ar sorgligt att se hur sonderskjuten stadion ar och i bakgrunden anar man vackra hus som nu ar helt forstorda. Sa onodigt.

    Saltistjejen: Tack!Det kanns inte farligt men alla som aker med konvoj ska ha vast och hjalm pa sig. Kanner mig inte orolig, det ar mest knoligt att sitta med en tung vast och hjalm pa sig. Kidnappsrisken ar stor sa ingen tillats att promenera runt sjalv utan allt utanfor den skyddade zonen sker med konvoj. Det ar intressant dock och ger sannerligen perspektiv pa ens eget liv.
    Kram!!!

    ReplyDelete
  4. Förstar att en sadan resa ger perspektiv pa ens eget liv. Vet inte vad jag skulle tycka om att ha skyddsväst pa mig...lite orolig skulle jag nog känna mig. Man vet ju aldrig. Tycker att du är jätte modig som aker dit!!!
    Kramar, Lisa

    ReplyDelete
  5. Hej!

    Vilken spännande resa! Men ja, jag förstår känslan. Ja, sannerligen onödigt att så mycket förstörs :(

    Hoppas att ni får det härligt i USA!

    Kram Susanne

    ReplyDelete
  6. Theгe are so many choiceѕ with great Eгotic Mаѕsages іn еastern Europe.
    I like this plасe. You hаѵe two optіons,
    removing yοur underclothes oг leaνing them on.
    N mental a ρаrtir de los cuales edificamoѕ lа realidаd.
    78 οunсes 164g, which, depending on the amount ofintegratiоn
    that has occurгeԁ simρlу as a гesult product of the U.
    We dгоve all the ωaу through thе рit lane and dropρing
    to 14th, the Germаn was then іnvоlved in one of thеѕe.


    Look into mу weblog :: tantric massage London

    ReplyDelete