Wednesday, July 4, 2012

Forandringarnas tid

En stor del av min (och manga andras med mig) frustration ar att vissa personer i foretaget ar fullstandigt inkompetenta. Sa lange dessa personer funnits kvar kanns det som att forandringar som bor genomforas anda inte kommer att att fungera, for dessa manniskor satter standigt kappar i hjulet for att dolja sin egen inkompetens.
Under de senaste tva veckorna dock har det hant mycket. En medlem av "senior management" samt ytterligare en fran "middle management" har fatt lamna foretaget med omedelbar verkan! Detta kom som en stor chock for oss alla da en av dem har arbetat for oss i over fem ar. Det viskades och gick rykten men nu ar det bekraftat, dessa tva ar borta! Sjalvklart firade vi och kakade Krispy Kreme donuts tva dagar i rad.
Ytterligare forandringar ar att stora delar av ledningen flyttar till Kenya tillsammans med vissa avdelningar. Kvar i Dubai ar endast nagra stycken, bland annat jag sjalv.
Manatliga resor till Kenya hagrar, vilket jag bara ser som positivt. Det ska bli intressant att se hur det nya kontoret byggs upp och jag tror det blir enbart positivt att vara fysiskt narmare var verksamhet i Sudan och Somalia. Vi har aven nya "policies" som ska inforas samt mina SOP's. Jag tror det blir en intressant host!

9 comments:

  1. Här händer det saker! En spännande tid väntar dig och dina arbetskamrater.. Hoppas det blir positiva förändringar. Kram

    ReplyDelete
  2. Spännande! Du får resa mycket - och i otroligt spännande regioner. Lite avis blir jag.

    ReplyDelete
  3. Katarina: Ja det ar onekligen spannande! Hoppas att det blir sa bra som vi vill det ska bli!
    Kram!

    Christian: Det ar spannande, Nairobi har blivit mitt andra hem kanns det som och jag trivs mer och mer i staden. Jag har alltid lockats av udda resmal (nu ar inte Nairobi sa udda i och for sig) men det ar alltid spannande att upptacka lite annorlunda platser. Hagrar det nagra fler jobbresor for din del i framtiden?

    ReplyDelete
  4. Å så spännande!!!!! Och det behövs ofta förändringar för att man ska fortsätta utvecklas. Det gäller både personer och arbetsplatser. Låter himla bra tycker jag!
    Kram!!

    ReplyDelete
  5. Håller med dig om udda ställen. Folk tyckte nog jag var lite knepig när jag reste runt i Moldavien och Ukraina i mitten av 90-talet. Sedan har det så att säga fortsatt i de spåren.
    Möjligheterna öppnar sig inte riktigt så mycket som jag vill - men förhoppningsvis ska det väl kunna bli någon mer resa med jobbet. Afrika eller Mellanöstern ligger väl då närmast tillhands.

    ReplyDelete
  6. Saltis: Absolut! Nar det blir stiltje sa stannar hela organisationen av, det har ar en nodvandig och positiv forandring! Det ska bli jattespannande!
    Kram!

    Christian: Hor av dig om du har vagarna forbi Dubai eller om vi ar i Afrika samtidigt! Bade MO och Afrika ar ju otroligt spannande stallen, fast just nu star Kaukasus hogst upp pa min privata favoritlista!

    ReplyDelete
  7. Tack Pia! Ja, vi får se om/när det blir Dubai eller Afrika..
    Vad lockar dig i Kaukasus? Det är ett område jag inte har varit i alls men som har lockat mig oerhört mycket under flera år. Alla de tre länderna i södra Kaukasus lockar på olika sätt. Jag skulle gärna åka runt där på egen hand. Norra Kaukasus med Tjejtenien, Dagestan mm lockar också men känns alldelse för osäkert ännu.

    ReplyDelete
  8. Christian: Det ar nagot mystiskt och fascinerande med Kaukasus. De olika kulturerna, spraken, naturen, folken. Vill garna se Georgien, Armenien och Azerbajdzjan men aven Tjetjenien och Dagestan som du namner. Ingusien, Tjerkessien... Kurdistan ar ett annat land eller omrade som lockar! Emirates har precis borjat flyga till Erbil!

    ReplyDelete
  9. Jag är lockad av att vandra i de armeniska bergen och besöka ett och annat kloster.. tänk, världens äldsta kristna land. Är sugen på Nagorno-Karabagh också, liksom på de andra små utbrytarrepublikerna. Appropå udda resemål. Abchazien verkar helt fantastiskt vackert med sina berg och stränder.

    ReplyDelete