Tuesday, July 31, 2012

Tva dagar kvar till semester

Japp, det ska bli sa harligt! Denna helgen har jag sovit mig igenom. Var sa otroligt trott att jag tagit eftermiddagslur bade pa fredagen och lordagen. Fast de senaste veckorna har ju varit intensiva utan nagon riktig vilodag. Nu var det riktigt skont att bara fa slappa hemma.
Jag har kopt en ny resvaska infor USA-resan. En inte alltfor stor och latt vaska. Mer an vad som far plats i dessa tva vaskor far vi inte ta med oss. Lite shopping far det ocksa bli. Har packat ner gamla slitna klader som barnen kan lamna kvar och sa kan vi se om vi hittar lite nytt istallet!
Maken flyger ju med oss ocksa och han och jag kommer att dela pa en plats i business. Det ska bli harligt att kunna stracka ut sig ordenligt samt njuta lite extra goda drycker och mat.
Nu aterstar tre jobbdagar. Imorgon har jag bokat till pa vart lilla SPA. Farga har (japp, man har borjat bli graharig) samt pedikyr. Lite harlig pampering innan resan. Pa torsdag blir det att packa klart och fredag morgon aker vi. Teresa aker ocksa hem, hennes flyg gar dock tidigare pa morgonen.
Jag har laddat upp med sevardheter i Seattle och fatt tips pa koreanska restauranger som jag ska besoka. Det ar bara jag och barnen i Seattle sa mestadels barnvanliga aktiviteter. Blir nog att kora hart under dagen och sedan slappa lite pa kvallen pa hotellet, som har en utomhuspool om vadret tillater. Perfekt for ungarna att svalka av sig om det skulle vara varmt!
Idag har jag varit hos tandlakaren, som ar lika otrevligt som det var nar man var barn. Det gick fort och inga hal! Sa nu drojer det till nasta ar igen.
Det ar ramadan nu och sjalvklart blir jag extra sugen pa att ata och fika for att jag inte far! Vi jobbar 6-timmarsdag vilket ar positivt men det ar lite deprimerande att se alla stangda cafeer och restauranger. Matvarubutikerna har oppet som vanligt och vissa cafeer har take away. Det ar hett och dagarna ar langa.
Forberedelserna infor flytt till Kenya pagar for fullt. En av mina kollegor flog ner igar och ovriga flyger ner nasta vecka. Kvar i Dubai blir nagra stycken, ekonomiavdelningen, IT, HR och sa jag. Det kommer att bli lite tomt och konstigt. Dubai har alltid varit vart huvudkontor men nu kommer storsta verksamheten att utga fran Kenya. Jag planerar redan en ny resa till Mogadishu i september. Men forst- semester!

6 comments:

  1. Spännande! Hoppas att ni far en riktigt skön & härlig semester!!! Far inte sma barn till EK anställda sitta i business? Har nämligen hört det förr att han & hon (han pilot pa EK) har delat pa en business plats när de rest. När är förresten sista dagen pa Ramadan?
    Kramar, Lisa

    ReplyDelete
  2. Lisa: Nar maken blir kapten sa far man sitta i business sa vi hoppas att uppgradering gar bra (nasta manad borjar han kursen)! Det ar skont att kunna dela pa ett sate i alla fall!
    Sista dagen ska vara den 18 augusti, men allt beror pa manen! Runt 19-21 ar Eid!
    Kram!

    ReplyDelete
  3. Låter härligt med semestern som kommer så snart! Förstår att det kommer bli en stor förändring nu när så många av er flyttar till Kenya. Annorlunda. Men förhoppningsvis kommer det ändå att bli bra även för er som blir kvar i Dubai. Det är ju otroligt bra att du kunde ha kvar jobbet också. Ibland är det ju så att man måste flytta med eller sluta då en sådan förändring sker på ett företag. Vilket kan vara svårt eller t o m omöjligt när man har familj.
    Kram!!

    ReplyDelete
  4. Ni har en spännande resa framför er. Ha det så mysigt och jag önskar er alla en skön och avkopplande semester :)

    ReplyDelete
  5. Saltistjejen: Ja, jag langtar sa! Framforallt for att vi inte haft gemensam semester sedan vi flyttade till Dubai!
    Ja det ar mycket pa gang men jag tror det blir bra. Ibland behovs det forandringar for att fa fart pa verksamheten igen. Jag har tur som kan vara kvar dock ar de flesta av vara medarbetare fran Indien eller Filippinerna sa deras familjer ar hemma och de ar lite mer flexibla. Manga av dem ser fram emot lite miljoombyte ocksa sa det ar positivt!
    Kram!

    Kors och tvars: Tack sa mycket! Ja det ska bli jatteharligt! Behover koppla av nu ett tag och bara umgas med familjen!
    Kram!

    ReplyDelete