Thursday, August 2, 2012

Frustrerad

Jag har en Blackberry (telefon) som jag alskar. Tror jag tillbringar mer tid med den an med maken hahaha! Nar jag ar ute och reser och dirigeras all min jobbmail till min alskad BB. Sedan igar sa fungerade det av nagon anledning inte langre och jag tror jag har losningen pa problemet. Var IT-nisse haller dock inte med mig och det gor mig frustrerad. Jag ar inget tekniskt geni, kan knappt rosta brod, men tycker att problemet ar sa uppenbart och forstar inte att han INTE forstar!!!
Vi har tva mailsystem pa jobbet. Ett ar webmail som man kan logga in fran pa vilken dator som helst och dels outlook. Varje manad maste jag byta losenord pa min webmail och det ar da som outlook och webmail slutar kommunicera med varandra och jag far problem med min BB. Och jag forsoker forklara att problemet inte ligger i sjalva telefonen (det funkade ju for tva dagar sedan) men det ar synkning mellan webmail och outlook. Jag kan ta emot mail men inte svara pa dem och nar jag gar in pa webmail sa ar dessa mail fortfarande markerade som olasta. Uppenbart att det ar nagot fel mellan dessa tva. INTE min telefon. Sa nu ar jag pa krigsstigen och lite trott pa att sitta och fixa min privata telefon for att jag vill vara schysst och vara antraffbar och uppdaterad under semestern. Fixar det sig inte sa far jag vara utan jobbmail. Igar forsokte jag skapa nytt losenord hemifran och inloggningsinformation jag fick av IT-nisse fungerade inte heller. Dar trot mitt talamod, att man ska behova leka IT- nisse nar vi redan har en nisse (en inte sa bra fungerande nisse dock...). Fortsattning foljer...

8 comments:

  1. Samma här...vara IT killar är ibland helt värdelösa & jag undrar verkligen varför vi har en IT avdelning när jag ända far lösa nästan alla problem själv. Tror som du att det är ett snyc problem & inte ligger pa telefonen. Men kanske ganska skönt att koppla bort jobbmailen ett tag??? ;-) Just a thought ;-)
    Hoppas iallafall att det löser sig! Vet precis hur det känns när nagot inte fungerar & s.k. specialister inte fattar var problemet ligger!
    Kramar, Lisa

    ReplyDelete
  2. Inte snyc problem...sync problem ska det heta förstas ;-)
    L

    ReplyDelete
  3. Lisa: Ja det ar ju hur frusterande som helst! Och jag blir sur att jag ska behove sitta och fippla med sant som inte ar mitt jobb! Nu har min telefon blivit helt rensad pa sitt innehall och konfigurerad och nu fungerar det! Det tog dock tre timmar att fixa... Och sedan fick jag en ny dator att ta med mig ifall jag maste jobba (!) och det tog minst lika lang tid innan den var uppdaterad och klar. Suck!!!!
    Kram!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Det är inte lätt med teknik ;) Jag fick en ny PC i Januari efter ca 2 månaders hanteringstid. Efter ett par veckor gick hårddisken sönder. Nu har batteriet gett upp... Nytt är beställt, men ändå! Ha det så bra i USA och se till att du får semester!! Kram

    ReplyDelete
  5. Känns bekant.... när vårt nät la av (2 av 4 switchar slutade funka) hävdade managern, med en åsnas envishet, att allt var OK!
    När 4 av 4 switchar lagt av kunde han medge att det kanske var vissa problem med nätet...
    Njut av ledigheten!

    ReplyDelete
  6. Känner igen mig,, att byta lösen ofta blir många andra hanteringsproblem.. Kram

    ReplyDelete
  7. här kommer en liten hälsning från en av de mest otekniska som går på två ben - i min värld ska bara alla tekniska prylar bara fungera!!!

    ReplyDelete
  8. Tekniken är bra när det fungerar, annars är det sååå frustrerande. Hoppas du/ni får till det :)

    ReplyDelete