Monday, August 6, 2012

Montana

Tack alla for era stottande kommentarer angaende den frustrerande tekniken! Det hela loste sig tillslut. Var IT-nisse rensade min Blackberry fran allt innehall och konfigurerade sedan om allt (???) och nu funkar det! IT-nisse tyckte att jag skulle kopa en ny telefon men da blev jag lite forbannad, om mitt jobb vill att jag ska ha tillgang till mail nar jag har semester (!) sa kan val DE kopa en telefon till mig. Fortsattning foljer...
Nu ar vi i alla fall i underbara Montana och staden Missoula. Det ar en liten stad, paminner lite om Kinna/Skene hemma. Omgiven av berg och utspridd i en dalgang ligger den och med en flod som rinner genom staden.
Vi flog fran Dubai till Seattle och sedan vidare till Missoula. Det var inga problem i immigration, trots mina konstiga stamplar i passet. Nar vi kom fram till Missoula motte min van T oss och vi akte till hennes bror som har ett jattestort hus pa en kulle och med en fin utsikt over staden. Det blev grillat till middag och sedan laggdags for en trott familj. Vi har fortfarande lite jet lag och vaknar klockan fem men det ar anda ok! Vadret ar fantastiskt med 35 grader och sol, torr harlig luft! I lordags besokte vi Farmer's Market och kopte fina gronsaker och pa eftermiddagen akte vi och handlade lite och lagade sedan mat. Hela familjen fick nya promenadvanliga sandaler!
I gar sa vandrade vi upp for ett litet berg till bokstaven "M". Det tog oss ca en halvtimme upp (och det kandes i benen) och samma tid ner (som ocksa kandes i benen). Pa eftermiddagen blev det dags for river rafting vilket innebar att man sitter i en stor uppblasbar ring och flyter med strommen langs med floden. Det var fullt av folk som guppade omkring pa floden och riktigt mysigt. Vi satt dar och drack en kall ol och njot av vader och natur! Vilken avkoppling! Kan inte tanka mig nagot battre! Efter ett mindre vattenfall sa paddlade vi i land och akte hemat. Maken och Joli satt i en dubbelflotte och jag hade min egen. Vattnet var kallt och kristallklart, direkt fran Klippiga bergen!
Efter sa mycket frisk luft och aktiviteter var det en ganska trott familj som lade sig tidigt igar.
Idag ska vi besoka varma kallor som ligger nagon timma harifran och pa eftermiddagen vidare till T's stuga for fiske och mer avkoppling. Det blir grillning ikvall och lite vin. Helt perfekt avkoppling som vanligt! Aterkommer med bilder!

8 comments:

  1. Det låter som om ni har det helt fantastiskt och guppa så där i floden - det skulle jag också vilja göra. Och så skönt att telefonproblemet löste sej. Ha det fortsatt härligt på er resa!

    ReplyDelete
  2. Det låter helt fantastiskt!!!! Jag har själv aldrig varit i Montana men har vänner som varit där och de säger alla att det är helt fantastiskt vackert! :-)
    Njut nu och fortsätt ha det riktigt bra1
    Kram!!

    ReplyDelete
  3. Åh, vad härligt ni har det. Fortsätt å njut! Kram

    ReplyDelete
  4. Det låter helt fantastiskt härligt!

    ReplyDelete
  5. Låter som en bra semester :) Kram

    ReplyDelete
  6. Låter underbart, Pia! Njut av din semester!

    Minna

    ReplyDelete
  7. Det borde vars självklart att ditt jobb tillhandahåller dig en tjänstetelefon speciellt med tanke på dina resor mm. Vem betalar räkningen?? Härlig semester ni verkar ha! Här bara regnar det stup i kvarten :-(

    Kram!! / Marie

    ReplyDelete