Monday, September 10, 2012

Dags att fornya sig

Mitt intresse for heminredning gar i vagor. Ett tag var jag helt galen i inredning och laste bloggar, prenumererade pa Skona hem och Lantliv, letade inspiration pa natet etc. Sedan trottnade jag (som jag brukar gora, tyvarr) och atergick till ett mer avslappnat forhallande till inredning. Nu har intresset vaknat till liv igen. Imorse, medan ungarna vantade pa skolbussen sprang jag omkring och flyttade pa sma lyktor, letade fram ljusstakar och annat som gomt sig i skapen samt meddelade maken att pa fredag ska vi aka till IKEA och kopa ett nytt soffoverdrag. Vi kopte vara soffor (Ektorp) pa IKEA for snart fyra ar sedan, nar vi flyttat in i vart forra "hus" (ett trevanings townhouse i Mirdif) och jag trodde da att svarta overdrag var smart nar man hade smabarn i huset (Joli var da bara 1,5 ar och fortfarande inne i kladdstadiet). Jag insag snart att flackar syns annu tydligare pa svart och nar man tvattade de svarta overdragen sa blev de gra! Inte snyggt alls sa nu ar det dags att byta ut dem mot beiga overdrag istallet. Min kompis A haller ocksa pa att sy upp/gora fotpallar med tyg som jag kopte hemma i Sverige i varas (dalahastar ar motivet).
I dag ska jag kila in pa Home Centre pa lunchrasten for att fa mer inspiration, kanske kopa med mig nagon ny ljuslykta eller nagot annat trevligt.
Dagens bild ar solnedgang over Klippiga bergen.

5 comments:

  1. Kul! Det är roligt med förnyelse men jag är ofta sjukt dålig. Kanske för att vi alltid bott väldigt smått så det har liksom sällan varit läge, haha!
    Lycka till nu med din iallafall!
    Kram!

    ReplyDelete
  2. Oj, jag sklulle behöva förnya mig, elelr hemmet. Men orkar inte.. vi hyr alla möblerna och känns som,, ingen ide.. Men idag förnyade jag mig med att köpa 4 nya blusar, det var en skräll för mig! Kram

    ReplyDelete
  3. Ja visst är det kul att förnya ibland, men jag skulle inte orka hålla på hela tiden. Haha, ja det är ju det vi håller på med hela tiden just nu, fast inte direkt med lyktor och sofföverdrag, förstås.

    Ha det så kul på Ikea! : )

    Kram!

    ReplyDelete
  4. Saltistjejen: Ja visst ar det roligt och jag ar ingen inredningsfanatiker men far ibland mina "ryck"! Tyvarr sa trottnar jag valdigt fort sa man hinner inte med sa mycket!
    Kram!

    Katarina: Jag forstar hur du kanner! Vi bor i company accommodation sa kanns inte som nagon ide att mala och pyssla, man vet inte hur lange man blir kvar! Trevligt med nya blusar, alltid roligt att fa tillskott i garderoben!
    Kram!

    Marianne: Nej hela tiden ar for mycket! Jag far nagra ryck da och da och sedan trottnar jag, oftast mitt i nagot halvfardigt projekt. Men man kan gora roliga forandringar men sma medel dock!
    Kram!

    ReplyDelete
  5. Det är väl nackdelen (det kanske ska finnas någon sådan också ) att leva som jag gör, på två "halvfärdiga" ställen, inget blir liksom riktigt klart, utn det är hela tiden "sedan ska jag, när det blir på riktigt...", men det är ju ett ganska angenämt problem.

    ReplyDelete