Sunday, September 9, 2012

Den fantastiska bloggvarlden

For nagra dagar sedan hade jag fatt en kommentar av Mitziemee pa min blogg, som aven visade sig vara bosatt i Dubai! Sjalvklart blev jag mer an nyfiken och tittade in i hennes blogg och blev genast fast! Annu mer intressant blev det nar det visade sig att hennes man ocksa ar pilot och som gradde pa moset, vi ar bada adopterade fran Korea (och fodda i samma stad!). Hastigt och lustigt hade jag bjudit in bade henne och hennes man till var torsdagsgrillning med grannarna. Det blev en jattetrevlig kvall och sa roligt att traffas pa riktigt. Jag hoppas verkligen att det blir fler traffar framover! Aterigen fascineras jag over hur manga trevliga manniskor jag traffat via bloggen. Det ar inte sa manga jag annu hunnit traffa men flera av dem kanns som jag kant valdigt lange och som kanner mig bra vid det har laget!
Helgen i ovrigt var valdigt lugn. I fredags hade jag migran och lag och sov mest hela dagen. I lordags drog jag och Joli till Sheraton och hangde vid poolen hela dagen. Det var en san underbar dag, vadret har blivit svalare och vi njot i fulla drag. Det ar roligt att man aven blir ihagkommen av personalen. Var favoritservitor halsade glatt och meddelade att han snart skulle aka hem till Sri Lanka i tio dagar, hans fru ska foda deras forsta barn. Jag tankte da aterigen pa hur bra vi har det. Denne servitor far alltsa endast tio dagar tillsammans med sin fru och sitt nyfodda barn, sedan maste han atervanda tillbaka till Dubai igen. Kanske drojer det ett ar tills nasta gang han far se dem?
Nu ar det sondag igen och en ny arbetsvecka. Skolorna gar in pa sin andra vecka och nu borjar allvaret med laxor, idrott och andra aktiviteter. Vi vantar pa granne och vaninna L att atervanda fran USA innan vi ar kompletta i grannskapet. Maken vantar pa kursstart och jag planerar fodelsedagsaktiviteter till mamma. Livet har atergatt till det mer normala!

8 comments:

  1. Åhhh, vad roligt, så många gemensamma punkter ni har,, Blogg världen är härlig och häftig... Kram

    ReplyDelete
  2. Katarina: Visst ar den och jag ar sa glad och tacksam!
    Kram!

    Christian: Japp det ar en liten varld! Dessutom visade det sig att hennes man ar fran Faroarna, precis som vara grannar (och de hade hort talas om varandra!)

    ReplyDelete
  3. Oj, ja världen är allt bra liten ibland! Tänk om ni har mer gemensamt än så! Ni får nysta!

    Kram!

    ReplyDelete
  4. Roligt när bloggandet leder till oväntade möten!

    ReplyDelete
  5. Hej Pia. Så trevligt att träffas! Ser fram emot grillning/fika/middag/whatever, när jag är tillbaka i Dubai. Ha det bra därnere i värmen så länge:)

    ReplyDelete
  6. Jag håller med, bloggvärlden är fantastisk! Jag trodde aldrig att jag skulle bli så fast och att det skulle leda till så mycket kul den där dagen för två år sedan när jag startade projekt bloggning.

    ReplyDelete
  7. Nog är världen liten, trots att man egentligen tycker att den är stor, Kul med en ny vän :)

    ReplyDelete