Tuesday, September 18, 2012

Dubizzle, Dubais motsvarighet till Blocket

Jag tycker att Blocket ar helt fantastiskt! Nar vi flyttade till Singapore sa salde vi halva bohaget pa Blocket. Nagra gamla fula mobler skulle maken nodvandigtvis slapa med sig (och de finns fortfarande kvar!) men det mesta forsvann hyfsat snabbt.
I Singapore finns det nagot som heter Gum-tree och dar salde jag lite babyprylar och har i Dubai har vi Dubizzle. Eftersom det ar ganska hog omsattning pa expats som kommer hit sa kan man verkligen fynda fina mobler pa Dubizzle, da folk knappt hinner slita ut dem. Utover det sa finns det gamla vanliga, vaskor, klader, leksaker, bilar. Mina grannar har hittat jattefina mobler pa Dubizzle och jag har fyndat lego, en rutschkana som ser ut som en banan, ett dockhus i tra och vi har aven salt barnens sangar och lite annat smatt.
Det beromda dockskapet som nu ska saljas...
 
Dockhuset jag fyndade (eller fyndande och fyndade, det var ganska dyrt) har statt i princip orort sedan i julas. Min dotter trivs bast med att rita och mala, hon alskar pyssel-och malarbocker. Dockhuset leker hon knappt med, lego ar inte heller intressant aven om hon ibland hjalper brorsan och hans kompisar. En annan rolig leksak ar min ipad... Sa nu ska jag salja dockskapet igen och har precis lagt ut det pa Dubizzle. Jag sitter ibland och tittar lite forstrott pa Dubizzle och ser om jag hittar nagot snyggt, just nu letar jag efter ett fint skap.

1 comment: