Saturday, September 1, 2012

En förkyld vecka

Teresa anlände från Filippinerna och det var härligt att välkomna henne hem igen, gissar att jag var gladare att se henne än vice versa hahahaha! Det visade sig vara en perfekt timing också för redan på måndagskvällen började det värka i kroppen och det forsatte under natten och dagen därpå.
Nu har jag varit förkyld i fem dagar och det känns inte som att det ger med sig alls. Har ingen jättesvår hosta eller hög feber men är så otroligt trött i hela kroppen och huvudet. Maken menar på att det är kroppens sätt att försöka få mig att vila men som bekant så går inte det så bra. I onsdags var jag tillbaka på jobbet vara för att få ge upp efter lunch och åka hem igen. I torsdags åkte jag till kliniken och fick ett sjukintyg. Nu är det lördag kväll och jag känner mig inte ett dugg bättre men känner ändå att jag måste till jobbet.
Elias var bjuden på födelsedagsbio och pizza idag och eftersom maken är i Angola av alla ställen på jorden så skjutsade jag honom och spenderade sedan några håglösa timmar i Mall of the Emirates när jag helst hade varit hemma och vilat. Han hade en trevlig eftermiddag dock och nu ska jag kurera mig med något hett, alternativt alkoholhaltigt.
Klasslistorna inför barnen skolstart är publicerade och det vanliga kaoset börjar infinna sig innan skolstart. Jag tror vi är alla redo för att sätta igång det här akademiska året. Båda barnen verkar ha fått bra lärare i år, det känns bra.
Nähäpp, nu blir det viloläge. Bjuder på ännu en bild på Joli, som leker vid vattenfallet utanför Westlake Centre i Seattle.

5 comments:

  1. Krya på dig! Jobbigt med en sådan segdragen förkylning och tur att T. är tillbka hos er nu när skolorna kört igång!

    Vilken fin bild på J.

    Kram

    ReplyDelete
  2. Usch vad jobbigt, krya på dig!! Här härjar också förkylningar på alla håll och kanter men än så länge har jag klarat mig!! /Marie

    ReplyDelete
  3. Usch, låter jobbigt att vara förkyld i den värmen. Hoppas verkligen du blir kry snart igen. Krya-på-dej-kram!

    ReplyDelete
  4. Katarina: Tack!! Ja det var bra timing nar Teresa kom tillbaka! Och skont att skolan borjat ocksa!
    Kram!

    Marie: Hoppas du klarar dig lite till, inget roligt att vara forkyld! Kram!

    Kors och Tvars: Tack! Ja det ar jobbigt, det kanns som man har dubbel feber nar man rakar sticka ut nasan utanfor dorren!
    Kram!

    Marina: Tack!
    Kram!

    ReplyDelete