Saturday, September 29, 2012

Forsenat bagage

Landade igar vid fem och eftersom jag har e-gate (ett kort som gor att man slipper sta i ko vid passkontrollen) sa var jag snabbt ute. Lite snopet eftersom min vaska inte var lika snabb, eller snarare, den kom inte alls. Det har ar ganska vanligt, pa grund av det stora antal flygplan som landar samtidigt sa hinner man inte kora in alla vaskor snabbt nog. De fastnar vid rampen och blir staende en langre stund. Jag anmalde alltsa vaskan som forsenad, fyllde i nagra papper i den lilla avdelningen for "missing luggage. Den unga kvinnan som tog emot mitt klagomal visade sig vara fran Korea och snart diskuterade vi "Gangnam style" och hur roligt det var att det spelade K-pop i UAE! Jag akte sedan hem och  nagra timmar senare levererades min vaska. Hann fa nagra timmars somn innan det var dags att aka och storhandla. Gummi var bjuden pa terminens forsta kalas och jag sjalv hade bokat tid for att farga harrotterna samt klippa mig och en pedikyr. Satt dar och njot med en kopp kaffe och en donut, laste tidningar och lat mig pysslas om. En decimeter har forsvann snabbt men det ser helt ok ut. Det vaxer ju ut sa smaningom...
Pa flyget hann jag aven se tva filmer "Salmon fishing in the Yemen" och "What to expect when you are expecting". Den forsta var valdigt fin, smarolig, ganska forutsagbar men charmig. Lite svart att se Ewan McGregor i rollen som laxexpert med Aspergers men tycker han gjorde en bra prestation. Ewan McGregor for mig ar antingen "Trainspotting" eller "Star Wars". Den andra filmen var en typisk klyschig amerikansk film som inte ens var rolig. Hattiga historier som saknade rod trad, sakert en valmenande onskan fran filmens skapare att fanga in hur olika par hanterar situationen efter att de fatt reda pa att de vantar barn. Men nej, inte roligt, forutsagbart och fjantigt emellanat.
Idag har vi handlat nya uniformstrojor till Elias som behovde storre storlek an vad jag gissat. Sjalvklart glomde jag att kopa gymnastikuniform sa det far bli till vecka. Typiskt mig... Hela familjen at lunch tillsammans och sedan kopte barnen lite nya fiskar till sitt akvarium. En mysig familjedag helt enkelt och sa harligt att vara tillsammans igen.
Imorgon ar det arbete igen och pa tisdag ska vi antligen ata efterlangtad sushibuffet pa utmarkta "Toshi". Jag langtar redan.
Eftersom maken och jag har varit gifta i tio ar nasta manad sa har vi precis bokat en resa till Lissabon. Vi aker pa lordag och kommer tillbaka pa onsdag morgon. Det ska bli sa otroligt harligt att aka bort bara vi tva. Forutom en weekend till Fujairah (som jag nog namnt tidigare) sa har vi inte rest nagonstans bara vi tva sedan vi bodde i Sverige. Det ar med andra ord hog tid!!

10 comments:

  1. Vad förargligt med baggaget. Hoppas det kommer snart.
    Låter väldigt härligt med att bli ompyslad sådär med hårklipp och pedikyr.... OCH kaffe med donut! :-)
    Kul också med era Lissabonplaner! Spännande!!! Sådant man kan göra när barnen är lite större.
    Kram och ha en toppenfin helg!!

    ReplyDelete
  2. Ja det ar lite irriterande att behova fylla i en anmalan var och varannan gang men man vet atminstone att det finns i Dubai och inte cirkulerar runt i varlden! Jag borde val ha lart mig vid det har laget och kora saker som glasogon och annat viktigt i handbagaget!
    Lissabon ska bli sa harligt, ser verkligen fram emot det!!
    Kram!!!!

    ReplyDelete
  3. Lisabon låter jättehärligt! Det låter som jättebra planer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja vi ser fram emot det! Det ar inte ofta vi har ledigt samtidigt, gubben ar ledig mitt i veckan och da jobbar jag vanligtvis. Men nu ar det dags!
      Kram!

      Delete
  4. Sån tur att bagaget ändå kom och inte var försvunnet.. Sushi buffé låter verkligen som nåt att längta efter. En tur med mannen på tu man hand också! Ha det härligt när det blir dags! Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag ar alltid nervos nar jag reser men nu borjar jag vanja mig vid forseningarna i Dubai, huvudsaken att det kommer fram! Sushibuffet ar fantastiskt, att ata hur mycket sushi man vill ar som en drom!!!
      Tack, vi ser jattemycket fram emot resan!!
      Kram!

      Delete
  5. Peppar peppar ta i trä, än så länge har alltid bagaget varit med, även om det varit snålt om tid vid byte av plan.
    Vilken tur att ditt kom fram efter bara några timmar.

    Mysigt att åka bort bara två, och ta han om varandra i kärlekens tecken. Grattis till kommande Tenn-bröllopsdagen!

    Tack för kommentaren och kram på dig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack!!! Ja det ska bli riktigt mysigt, bara njuta av varandras sallskap, ata gott, dricka gott!
      Kram!

      Delete
  6. Håller med de övriga, mysigt att kunna åka iväg på tu man hand ;) Vi firar 13 år tillsammans om några dagar och firar med att gå på öl och whiskeymässan på torsdag ;) Maken pratade idag om en resa till Dubai före jul med jobbet och jag sa direkt att då måste jag följa med :) Får väl se om det går att ordna, det vore kul! Ha det så jättebra! Kram

    ReplyDelete
  7. Ol och whiskeymassa later jattetrevligt!!! Och grattis till 13 ar!!! Om ni kommer till Dubai sa maste vi ses! Vad roligt det skulle vara! Hor av er om ni vill ha Dubaitips etc!
    Kram!!

    ReplyDelete