Tuesday, September 4, 2012

I love Netflix & Apple TV!

Jag ar ingen TV-nord egentligen fast jag tittade nog mer pa TV i Sverige an vad jag gor har. Trots att vi har mangder av TV-kanaler finner jag det mesta utbudet ganska skralt. Jag har foljt nagra TV- serier fram och tillbaka men sa kommer nagot i vagen och sa ar man ur fas. Darfor ar Apple TV och Netflix en valsignelse for mig som inte kan satta mig framfor TV:n pa bestamda tider. Min stund for mig sjalv ar pa kvallen, helst da ungarna sover och maken ar ute och flyger. Jag har herravaldet over fjarrkontrollen och kan luta mig tillbaka i soffan med ett glas vin. Underbar stund! Jag har hunnit ga over "Glee" (jag vet, lite pinsamt, men jag blir faktiskt glad av den serien och all musik), "Downton Abbey" och nu har jag fastnat for "Brothers and Sisters". Jag tror jag sag nagra glimtar av den nar vi bodde i Singapore men mer an sa blev det allt. Tills nu, med Netflix, nar man kan sitta och titta pa hur manga avsnitt man vill och det inte ar nagon reklampaus! Sa i sommar har jag betat av fem sasonger av "Brothers and Sisters" och jag ar nu i slutet av sasong 3. I vantan pa att "Grey's Anatomy" sasong 8 ska komma ut pa Netflix ar detta ett perfekt substitut. Jag ar helt fralst. Serien handlar om den stora familjen Walker och deras vardagsliv, innefattande arbete, karlek, familj, sorg, gladje.
Sa nar jag har varit sjuk de senaste dagarna, har jag spenderat dem i gott sallskap. Insvept i filt och med nasspray och nasdukar inom rackhall har jag betat mig igenom flera sasonger.
Idag ar jag tillbaka pa jobbet, fortfarande trott men orkar sitta uppratt och behover inte snyta mig var femte minut. Ett framsteg. Tre dagar aterstar av arbetsveckan och jag langtar redan efter helgen och om jag far som jag vill blir det rekreation pa stranden pa lordag. Lite sol, valdigt mycket varme (det ar fortfarande jattevarmt och fuktigt ute) och salta bad ska val gora en gott hoppas jag.
Resa till mamma och makens moster M ar bokade och den 9 november anlander de till Dubai. Eftersom det varit mammas 70-arsdag sa planeras lampliga aktiviteter in for att fira detta.
Dags att aterga till skrivbordshogen. Onskar att jag satt har i stallet, utanfor vart fina hotell i Inning, Tyskland.

7 comments:

  1. Här är likadant! Apple TV och Netflix!!!! :-)
    SÅÅÅ BRA!!!
    Fast vi har börjat fundera på att kanske ta tillbaka kabel-TV nu när jag fått jobb. Då kan man ju även spela in de serier o program man följer. Och man kan se det som är nytt. Netflix kör ju mest äldre saker men det fungerar ju jättebra det med när det finns äldre saker man vill se. Och det är massor av äldre TV-serier som vi sett via just Netflix!
    :-)

    ReplyDelete
  2. Jag gillar också Brother & Sisters :) Downton Abbey hittade jag i somras, den gillas också! Sen gillar jag Greys anathomy, Bones och Gilmore girls :) Annars så tittar jag ganska lite på tv. Skönt att du mår bättre. Låter jättetrevligt med en dag på stranden :) Njut lite åt mig också :) Kram!

    ReplyDelete
  3. Oj, vad jag lär mig mycket nytt. Netflix har jag laddat ned för många månader sedan men aldrig använt det... Jag ser som aldrig på TV eller film,, men man kankse skulle börja leta efter något som man kan gilla?! Kram

    ReplyDelete
  4. Saltis: Vart kabelutbud ar sa himla daligt annars ar det ju en bra ide att man kan spela in. Ar fortfarande overvaldigad over utbudet pa Netflix, det kanns som julafton nar man bladdrar igenom alla serier och filmer!
    Kram!

    Fourmum: Jag gillar ocksa Bones men har inte sett Gilmore girls an, kanske ska borja med det efter Brothers and Sisters! Lovar att njuta at dig ocksa pa stranden, sander en massa sol hemat!
    Kram!

    Katarina: Netflix ar fantastiskt, vi tittar nastan bara pa Netflix nu och det ar skont att slippa reklampauser. Kan verkligen rekommendera det!
    Kram!

    ReplyDelete
  5. Hmmm...så var det dags för det här tekniska oraklet att krypa till korset igen då - vad är Netflix???

    ReplyDelete
  6. Marina: Hahaha, ingen fara, jag ar helt bakom flotet nar det galler teknik. AppleTV kopte maken i USA och man ser pa TV via internet. Det ar hur smidigt som helst och finns otroligt mycket att valja pa!
    Kram!

    ReplyDelete
  7. Oj, visste inte om att Netflix fanns härnere.. Hoppas de har CSI New York:)

    ReplyDelete