Wednesday, September 12, 2012

Morgonrutiner

Jag ar en ganska konservativ manniska och ar inte sa fortjust i forandringar, ja en riktig trakmans ar jag. Om mina rutiner blir lite ruckade sa paverkar det mig ofta negativt, jag vill ha det pa mitt speciella satt varje morgon och blir latt stressad annars.
Ungarnas buss kommer 7.10 sa jag springer runt i min pyjamas och forsoker se till att de har sina vaskor, skolkepsar och gympapasar innan de aker ivag. Nu har ju underbara Moder Teresa redan varit uppe och fixat deras skollunch och det ska sagas i sanningens namn sa har hon mycket battre koll an vad jag har. Utan Teresa hade det blivit mycket mer kaosartat.
Sedan ar det min tur att gora mig i ordning och ata frukost och sedan aka till jobbet, som tar can 20 minuter, om inte snabbare nu nar man tagit bort de dar idiotiska jatterondellerna langs Al Khail road och ersatt dem med broar istallet. Val pa jobbet sa ar det dags for en kopp kaffe, ibland lyxar jag till det med en latte fran Starbucks annars blir det vanligt pulverkaffe. Starta datorn och sa borjar den riktiga morgonrutinen! Jag laser Aftonbladet (jag vet, men kan inte hjalpa att det blivit en vana!) och sa aven DN. Gar sedan vidare till min blogg och ser om det kommit in nagra trevliga kommentarer som man kan svara pa. Sedan kollar jag blogglistan for nya inlagg som jag laser och ibland kommenterar. Forut hade vi Facebook pa jobbet men sedan halva kontoret satt med FB sidan uppe jamnt och standigt sa blockerades den sidan. Tur man har den i Blackberryn! Nar jag gatt igenom min lasrutin sa brukar klockan vara strax efter 9 och da ar det dags att ge sig pa arbetsmailen som ibland ar sa trist att man vill aka hem och lagga sig igen. Efter att jag tagit mig igenom denna rutin kanner jag mig redo att borja arbetsdagen! Det ar val lite som att lasa morgontidningen, vilket jag brukade gora nar vi bodde i Sverige men nu har vi ingen morgontidning.
Ovriga rutiner har borjat infinna sig efter den dekadenta sommaren: igar var jag pa mitt forsta spinningpass pa en manad och idag ar jag om i baken (!) av alla stallen... Sonen har fatt sin forsta laxa (hans larare har fortfarande inte anlant eftersom hon har visaproblem) och Joli trivs som fisken i vattnet i sin nya klass och verkar ha fatt en underbar larare.Hon hade ocksa funnit en ny van, vad vannen hette och var hon kommer ifran ar annu oklart. Joli har inte fragat. Det ar inte viktigt.
Pa torsdag har tjejerna (vi alltsa) var forsta SPA-afton, dags att motas igen efter sommaren, stamma av hur alla haft det, planerar hosten (vi har sa mycket pa gang) samt dricka lite vin och bli ompysslade. Harligt.
Ha en fortsatt underbar vecka! Bjuder pa en bild fran Inning, Bayern. Vilken vacker plats!

6 comments:

  1. Inte helt olik min morgon ;) Tar ca 15-20 min till jobbet, beroende på när på morgonen man åker. Även här börjar aktiviteterna/rutinerna komma igång, iallafall för sonen. Båda börjar simskola nästa vecka, de ska gå 2ggr per vecka så det lär bli några timmar i simhallen.. SPA kväll, låter underbart!! Kram!

    ReplyDelete
  2. Jag tror just att morgon rutiner inte är det enklaste att rubba på. Ruschigt låter det med allt du hinner med. Kram

    ReplyDelete
  3. SPA låter underbart...men spinning? Var på en spinninglektion en gång för några år sedan, ren tortur:)

    ReplyDelete
  4. Fourmum: Vad roligt med simskola! Joli alskar det verkligen! SPA kvall ar harligt, sarskilt efter en arbetsvecka da man ar lite trott!
    Kram!!

    Katarina: Nej, jag ar hopplost konservativ med mina rutiner och blir grinig om nagot andras! Det later nog varre an vad det ar, Teresa haller stallningarna hemma!
    Kram!!

    Mitzie Mee: SPA ar fantastiskt, du maste komma over och prova sen nar du ar tillbaka i Dubai! Jag alskar spinning men nu har jag ont i rumpan, straffet for att man varit lat i en manad!
    Kram!!

    ReplyDelete
  5. De där "morgon-läsar-rutinerna" låter inte helt olikt mina, fast med skillnaden att jag gör det hemma vid köksbordet!

    ReplyDelete
  6. Morgonrutiner är viktiga, då ska allt gå som på räls så man slipper tänka...
    Vet inte hur det blir att komma tillbaka till Sverige och jobb efter dryt ett år med LATA vanor...

    ReplyDelete