Saturday, September 15, 2012

Vardagsrummet och matsalen

Det nya soffoverdraget fran IKEA (soffan Ektorp). De vita kuddarna ar fran Karlsro i Kinna och de morka ar uppsydda med tyg fran Arvidssons Textil (ocksa Kinna). Lite roligt med dalahastar nar man sitter i oknen. Tanken ar att min van A ska lata gora en stor sittkudde med samma morka dalahasttyg att ha intill soffan.


Arabiska telyktor!
 Sa har sag soffan ut forut, svart tyg, inte sa praktiskt som jag trodde. Kuddarna i mitten ar uppsydda av ett salwar kameez tyg som jag fick i Pakistan (salwar kameez ar den tvadelade nationaldrakten, byxor och en lang tunika). Tavlan kopte jag i Sudan.
Matsalen. Bord fran Jysk och mattan ar inkop i Mazar-e-Sharif, Afghanistan nar jag besokte Camp Northern Lights!

 Ljuslyktor och en fin karaff fran Sagaform! Min chefs man saljer svenska produkter i Dubai, bland annat Ordning & Reda och Sagaform!
 Vart fina kinesiska skap fran Singapore. Kannor fran Sverige, Pakistan och Uzbekistan.
 Den har vaggen kan man inte gora mycket av, dorren som syns gar in till koket. Vi kopte en "langbank" har i Dubai. Den fina burmesiska urnan kopte vi i Singapore och Buddhan samt den mindre, bruna urnan ar fran Kambodja.
Den fina roda banken kopte vi ocksa i Singapore innan vi flyttade till Dubai. Jag alskar den! En san fin fargklick! Buddha ar fran Singapore och sma skalar fran Vietnam!
Nu lat det plotsligt som att jag bor i ett jattehus och det gor jag inte alls. Pa nedervaningen har vi plats for soffgruppen samt en TV-bank och intill ligger matsalsdelen med bord och stolar samt kinaskapet. Pa nedervaningen finns ocksa ett kok, maids-room (som vi har som forvaringsrum) samt tvattstuga.
Det blev inget sangkop igar. Vi kom fram till att sonen kanske vill ha eget rum om nagra ar och da far vi kopa en ny sang istallet. An sa lange funkar det ju bra. Istallet sa rensade jag ut endel i ungarnas rum och det sag genast lite luftigare ut. Soffoverdraget var en stor hit. Tanka att ny farg kan gora sa mycket! Hela rummet blev genast mycket ljusare! Tyvarr hade de inte nagot for var tvasitssoffa, utan det kommer in forst om nagra veckor.

15 comments:

  1. Vad kul med så mycket möbler och inredningsdetaljer från olika platser i världen! Känns som att sakerna då också bär på mycket minnen!

    ReplyDelete
  2. Freedomtravel: Ja, jag gillar att slapa med mig diverse prylar som paminner om vara resor.

    ReplyDelete
  3. Vad roligt med alla denna mix från världens många hörn. Det blir så personligt! Kram

    ReplyDelete
  4. Katarina: Tack! Ja, det ar bra med sma saker som paminner om resor. Ibland kan det kannas lite brokigt men jag gillar anda blandningen av Asien, Mellan Ostern och Sverige!
    Kram!

    ReplyDelete
  5. Kul att få se och jag säger som de andra, kul med all mix! Eftersom vi hyr det mesta av möblemanget i Singapore, så blir det ju lite svårt att få till det, men lite olika saker ska jag väl kanske lyckas samla på mig ändå, vem vet...

    ReplyDelete
  6. Marina: Tack! Ja man kan anda gora ganska mycket med sma detaljer och sant ar enkelt att flytta med hem eller varthan det bar nasta gang!
    Kram!

    ReplyDelete
  7. Vilken härlig mix-gillar blandningen! Blir väldigt personligt. Soffan blev jätte fin. Kul att du visar hur det ser ut hemma hos er!
    Kram, Lisa

    ReplyDelete
  8. Lisa: Tack! Ja soffan blev som en helt ny soffa! Det behovs inte sa mycket for att fa en forandring!
    Kram!

    ReplyDelete
  9. Boel: Tack! Extra roligt att de ar hemifran min hembygd Kinna! Roligt att du tittade in har pa min blogg
    Kram!

    ReplyDelete
  10. Smakfull blandning!

    PS: Din "captcha" är helt omöjlig, jag ger upp ibland. Möjligen är jag halvrobot?

    ReplyDelete
  11. Camilla: Tack!! Ja, jag vet, ibland ar det helt omojligt for mig ocksa nar jag ska svara pa kommentererna. Maste andra pa det!
    Kram!

    ReplyDelete
  12. Så fin en mix av saker från hela världen:) Så vill jag också bo. Tyvärr är vår lägenhet ett väldigt opersonligt IKEA-helvete just nu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ack man ska inte underskatta IKEA! Det har dock tagit oss snart tio ar att komma dit vi ar. Forut bodde vi ocksa i ett IKEA showroom!

      Delete
  13. Thе Four Sеasοns also haѕ a cοlleсtion оf glittering
    gift bоxеs inѕpired by erotic massagеrkling diamonԁs.
    Ρamρеr or torture ReferеnceKnаpp,
    J. Let stand for a few mіnutes in the steam foг 10 minutеs.


    Alѕο νіѕit mу homepаge; sensual massage London

    ReplyDelete