Thursday, October 11, 2012

Gifta i tio ar!

Idag for tio ar sedan gifte vi oss, en blasig och kall dag i Uppsala tingshus. Jag hade forelasning pa morgonen och akte sedan for att hamta min lilla brudbukett. Sedan kom maken over innan sjalva vigselceremonin och sag lite forvirrad och nervos ut. Vi bodde inte ihop da vi gifte oss utan hade varsin lagenhet. Da maken var ute och flog tillbringade jag tid hos mig och da han var hemma sa bodde jag hos honom. Vi flyttade ihop forst i februari aret efter.
Sjalva vigselceremonin tog endast nagra minuter. Efterat skalade vi pa Radhussalongen med vara tva vanner och brollopsvittnen innan det bar av mot Trosa stadshotell och en harlig SPA-weekend. Maten var underbart god och det var harligt att bara njuta av olika behandlingar. Pa kvallen ringde vi hem till vara respektive foraldrar och berattade den glada nyheten. Jag hade dagen till ara pa mig en rod sammetsklanning fran Indiska och maken hade fin kostym. Med oss under vigselakten var ju ocksa Elias, som da lag i magen.
Vi brukar inte fira brollopsdagar sarskilt mycket, mest for att maken oftast ar ute och flyger. I ar var det speciellt med tio ar och det kandes roligt att fira i Portugal, valbehovliga dagar tillsammans! Ikvall blir det lite extra god middag och vin tillsammans med barnen.Trevlig helg pa er alla!

19 comments:

  1. Happy 10th anniversary!!! Hoppas ni far en riktigt trevlig & mysig kväll idag!
    Kram, Lisa

    ReplyDelete
  2. GRATTIS!!! 10 år är lång tid. Så härligt att ni kan fira ihop nu.
    Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack!! Ja det ar mysigt att fira tillsammans pa sjalva dagen ocksa! Kram!

      Delete
  3. Grattis och ha en mysig kväll tillsammans alla <3!

    ReplyDelete
  4. Grattis till er!! Ha en underbar dag!! Kram!!

    ReplyDelete