Monday, October 1, 2012

Nar Indien slar Pakistan i cricket

Cricket ar en helig sport for mina indiska och pakistanska kollegor samt aven for min bangladeshiska och sydafrikanska kollega. Sa fort det spelas en match sa ar det spanning pa hog niva med den klassiska rivaliteten mellan Indien och Pakistan. Igar sa hade tydligen Indien slagit Pakistan (fraga mig inte vilken cup, vilket sammanhang) men imorse bjods det pa godsaker av kollega S som var sjalaglad over att de vunnit over arkerivalen Pakistan. Sa idag mumsar vi alla pa godis.
Jag har hittat en hotell i Lissabon, det ligger smack i mitten pa Rossiotorget, mer centralt gar knappast att fa. Det ar ett litet boutiquehotell, inte jattelyxigt men det ser valdigt trevligt ut. Frukost ingar och det ar bra. Hotellfrukostar ar sa mysiga. Den basta hotellfrukosten jag nagonsin atit maste ha varit i somras pa Hotell Mutz i Inning. Ett underbart bord med nybakat brod, lax, sallad, farska bar, yoghurt, kallskuret, hemlagad ost, sill! Det var som ett mindre smorgasbord. Den i sarklass samsta hotellfrukost ar tveklost ocksa fran i somras, Travelodge i Seattle. For det forsta sa var alla bestick, muggar och tallrikar av plast. Smeten till vafflorna kom direkt ur en gigantisk platburk och utover vafflorna fanns det donuts, muffins, kalla kokta agg, hamburgare (!) och nagon konstig korv.
I alla fall hoppas vi att frukosten pa hotellet ar nagorlunda bra. Sedan tanker vi bara strosa runt, aka lite sparvagn, besoka museum, kanske hitta en lopppis? Forra sommaren var jag pa loppis i Baixa (vi bodde i Baixa, nara slottet) och det var ett paradis for en sakletare som jag. Synd att man inte kan fa med sig hem allt pa flyget. Jag tror jag ska leta mig upp dit igen pa sondag! Det finns aven ett Lissabonkort med rabatterat intrade till museer, gratis transport samt andra formaner och man kan valja mellan ett dygn, tva dygn eller tre dygn. Prakiskt att kunna utnyttja bussar, sparvagnar och metro ocksa.
Det jag langtar mest efter ar nog maten. Har aldrig atit sa god och nyttig mat som i Portugal. Fisk, fiskgrytor, skaldjursgrytor!
Ingen frukostbuffet bild men val drinkbuffet!
 
Jahapp, dags att dyka tillbaka i arbetet. Ska jobba pa ett intressant forslag som ska presenteras infor svenske ambassadoren i Nairobi vid nasta resa!

7 comments:

  1. Jag blir hungrig bara jag läser om all god mat!!! ÄLSKAR fisk & skaldjur. Blir manga sardinhas assadas för er kanske? Vad mysigt ni kommer att ha det...perfekt att bo mitt i smeten...lite avis blir jag allt ;-)
    Kramar, Lisa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja visst ar det gott! Och det kanns sa nyttigt ocksa! Jag maste erkanna att jag provade aldrig sardinhas men nu ar det dags, sag valdigt gott ut! Japp, vi vill bo nara till allt sa det blir perfekt! Har ni nagra roliga resor inbokade i host?
      Kram!!

      Delete

  2. Hotellfrukost är det bästa! Ägg, prinskorv och mer ägg. Blir nästan hungrig nu..

    Portugal låter helt underbart. Har aldrig varit där, så ser fram emot att läsa om resan:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag alskar hotellfrukostar, det ar sa lyxigt!! Portugal ska bli jatteharligt! Lovar att blogga darifran!
      Kram!

      Delete
  3. Hej igen, hittade det här...
    http://www.khaleejtimes.com/wknd/wknd_article.asp?xfile=/data/wkndlifestyle/2012/September/wkndlifestyle_September7.xml&section=wkndlifestyle
    Kram!!!

    ReplyDelete
  4. Tack Lisa!!! Perfekt lasning med bra tips!!
    Kram!

    ReplyDelete