Tuesday, October 16, 2012

Roda ogon

Forra sommaren sa fick jag ogonhinneinflammation eller konjunktivit som det ocksa kallas, i hoger oga. Det blev knallrott och geggigt men det hela gick over ett dygn senare. Dock markte jag att ogat blivit lite svullet under till i form av en liten "pase". Tankte inte sa mycket mer pa det men pasen hangde kvar och ogat ar fortfarande lite rott och lattirriterat. Det kliar och ar extremt kansligt for linser. Jag kan inte ha linser alls pa mig nar jag sitter framfor datorn och efter ett par timmar kanns ogat alldeles trott och varmt. Jag har under tiden bytt till enganglinser och forsoker minimera anvandandet, bara nar jag tranar eller ar ute och badar. Ogat ar dock fortfarande rodaktigt och med en lite pase under.
Forra aret gick jag till lakare som gav mig till remiss till American Hospital har. Det ledde ingenvart alls. Fick till svar att det ar allergi mot allt damm. Men mitt vanstra oga ar helt fristk, varken rott eller med pase. Gav upp och lat det hela bero tills nu da jag trottnade och beslot att ga tillbaka till en annan lakare pa kliniken. Fick en ny remiss till ett annat sjukhus, sa nu far vi se vad de sager. Han tyckte ocksa att det var lite markligt att bara ett oga ar irriterat.
Nix, det heter inte "The Seattle Eye", daremot "The Seattle Great Wheel"...
 
Ogonpasen kan mycket val vara en aldersgrej, ogonmuskeln blir lite trott och hangig men som sagt, underligt att det bara ar pa ett oga. Och jag stor mig pa den dar pasen. Fortsattning foljer.

2 comments:

  1. Klart du ska bli bättre! Och utan påsar under ögonen.

    Kramar från Madrid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Ja nu har jag fatt min "dom" och tydligen ar det allergi mot sand (toppen, nar man bor i en oken) och damm och pasen under ogat ar aldersrelaterat. Ska dra en filt over mig nar jag kommer hem.

      Delete