Thursday, November 29, 2012

Brev till tomten

Jag misstanker att Tisa har hjalpt till med den har onskelistan satte Joli upp pa anslagstavlan haromkvallen.

En skateboard har jag redan kopt, en rosa och hon ska fa kna-och armbagsskydd plus hjalm. Ipod eller ipad blir det inte tal om, dessutom anvander hon min ipad mer an vad jag sjalv gor. En Mulanfan ar vad jag har forstatt en solfjader, sa det ska vi val kunna ordna ocksa!
Eftersom jag sitter i oknen idag sa har jag inte bara avslutat mitt receptprojekt utan ocksa klurat pa ungarnas paketkalender. Jag blir alltid sugen pa att gora en varje ar men har inte tid eller talamod och sa blir det lite onodigt att kopa en massa smaprylar bara for saks skull. Men nu har jag funderat om och det blir nog en liten kalender med mest godis (ja det ar ju inte sa nyttigt men va sjutton, det ar ju anda jul snart!). Imorgon ska jag in pa den japanska billighetsaffaren "Daiso" som har det mesta i prylvag (och faktiskt fina saker) men for en billig penning. Tankte kopa sma fina pasar och marka med datum och ploppa i godiset i.
Annars har jag bestamt mig for att prenumerera pa Elle Mat & Vin, ska se om det gar att fa tidningen nerskickad hit. Tidigare har jag prenumererat pa Skona hem och Lantliv och da har pappa skickat ner tidningen i omgangar. Ibland langtar man verkligen efter svenska tidskrifter och bocker!!

2 comments:

  1. Så sjovt! Jeg har også lige været i Daiso og købe gaver til pakkekalender.) De har alt!! Fod-detox, toiletbrætsklistermærker, og falske øjenvipper. Og så er det hele lyserødt:)

    ReplyDelete
  2. Japp trots att det ar en japansk kedja (koreanen i mig som talar) sa ar den valdigt bra!!!!

    ReplyDelete