Monday, November 19, 2012

Fullspackat program

Den senaste veckan har varit ganska hektisk. Efter simgalan i mandags sa jobbade jag i tva dagar och sedan var det dags for islamiska nyaret och ledig dag. Elias hade en klasskompis over som vi hamtade i onsdags och sa grillade vi pa kvallen. Pa torsdagen drog jag och Teresa ivag och storhandlade medan mormor och moster M hade koll pa ungarna. Pa eftermiddagen skjutsade vi hem klasskompisen igen och akte pa simtraning med Joli. Kvallen agnade vi at film "Tomten ar far till alla barnen", en av mina favoriter faktiskt och valdigt rolig. Eftersom mormor och moster M inte ar sa bevandrade pa engelska sa blev det svensk film.
Pa fredagen var vi pa Sheraton igen for sol och bad och pa kvallen akte vi pa dinner cruise. Det blev kanske inte riktigt som vi tankt oss. Nar jag ringde for att boka fragade jag om man kunde bestalla ett glas vin till maten och det gick bra. Jag borde ju ha forstatt battre, det stamde naturligtvis INTE. Det serverades vatten och cola eller fanta och maten var inte sarskilt bra. Det positiva var val att vi hade en rabattkupong och betalade saledes bara for en person (Joli at gratis). Moster M stannade hemma da hon inte gillar att vara pa vattnet. Nar vi satt i var bat sa susade Radisson Al Mansour forbi (eller susade och susade, seglade) och da insag jag att det var ju den baten vi skulle akt med. Eftersom som den tillhor ett hotell kan man darmed ocksa servera vin. Det far bli nasta gang. Sjalva kryssningen langs Dubai Creek var dock valdigt vacker med staden som lag upplyst. Det var gott om batar som kryssade och de lyste sa fint i morkret. Vi var tillbaka efter tio och akte hem.
Pa lordagen hade jag lovat en tur till gamla Dubai. Vi korde till Bur Dubai och gick sedan till textilsouken dar jag kopte en strandklanning samt ett fotbollsset med "Messi" till Elias.  Mamma hittade ett par haremsbyxor och moster M kopte kylskapsmagneter. Vi at en jattegod libanesisk lunch innan vi akte vidare till Dragon Mart. Alla prylfantasters Mecka. Dar finns nastan allt att kopa, kranar, lampor, packningar, mobler, klader, vaskor, block, pennor, cyklar, vitvaror.... ALLT. Utanfor Dragon Mart ligger det stora lagerhuset med containers direktimporterade fran Kina. For allt pa Dragon Mart kommer fran Kina (som namnet antyder). Nar man gar dar blir man latt misstagen for att vara kines. Eller for att vara en saljande kines. Manga ganger har jag blivit tillfragad vad olika varor kostar! Efter en harlig kaffepaus sa akte vi hemat.
Joli ovade att simma med klader pa nar hon hade sin simtraning

Joli i ny klanning pa var middagskryssning

Dubai Creek

Dubai Creek

The Westin Resort
 
Igar sondag tog jag ledigt och vi akte till the Westin. En fin resortanlaggning som ligger i anslutning till Barasti Beach Bar. Barnen var i skolan och det var en harligt avkopplande dag, jag laste ut min bok och damerna forfinade solbrannan. Pa kvallen sa bjod jag och maken ut dem pa middag (fast maken var inte med, han haller pa med sin uppgradering). Vi at middag pa utmarkta The Meat Company i Madinat Jumeirah. Fantastisk mat med vacker utsikt over ett upplyst Burj Al Arab. Efter maten bjod mamma i sin tur pa drinkar pa Trader's Vics. Det blev en valdigt trevlig kvall och vi var bade matta och glada nar vi akte hemat.
Idag ar det arbete som galler for mig och damerna ska ner till poolen och passa pa att fa lite mer sol innan hemfard imorgon kvall.

2 comments:

  1. Westin-stranden är så fin! Tråkigt (fast ändå lite roligt:)) att ni hamnade på en alkoholfri kryssning..

    ReplyDelete
  2. Javisst ar det fint dar! Brukar mest aka till Sheraton (lattare att halla kolla pa ungarna dar) men det ar sa fint pa Westin. Ja, den dar kryssningen lar vi minnas! Om du ska pa kryssning sa kom ihag att boka "Al Mansour" vid Radisson!

    ReplyDelete