Tuesday, November 13, 2012

Shopping och simgala

Igar tog jag ledigt fran jobbet for att agna mig at vara gaster. Vi styrde forst kosan mot Mall of the Emirates for lite shopping. Moster M hittade ett par bekvama skor, mamma hittade ett nytt armband och sjalv fick jag mig en stickad klanning infor vintersasongen (ja, jag vet det later lite konstigt men under vintern bar vi bade stovlar och stickade klader trots att temperaturen sallan gar under 20 under dagarna...). Vi hann aven med en fika pa Cinnabon (kaffe och muffins) och lunch pa Biella (pizza for damerna och stekt hammour for mig).
Klockan halv tva satt vi bankade pa Raffels World Academy for att se Elias tavla. Fyra skolor deltog, Greenfield Community School (sonens skola), Safa School (aldrig hort talas om den), Raffles World Academy samt Royal Dubai School (Elias forra skola). Framfor oss satt en annan svensk familj och hejade och i jamte oss satt vara grannar fran Faroarna och hejade pa sin dotter.
Elias tavlade i tva lopp, 50 m frisim och 25 m frisim stafett. Jag blir som alltid lite smatt gratfardig nar jag ser alla dessa duktiga sma barn i sina badmossor och glasogon och de kampar verkligen. Respektive skola sitter och hejar pa sina kamrater och det ar en fin gemenskap. Pa andra sidan satt vi foraldrar och skrek sa att soltaket lyfte. Hejarop pa diverse sprak hordes ("Mas rapido Mario" och "Kom igen nu Greta!"). Klockan fyra var det hela over och Greenfield hade avancerat fran fjarde (och sista) plats till en tredje plats. Trotta och hesa foraldrar hamtade sina barn och vi korde hemat.
Dagen till ara gjorde jag en fiskgratang pa bearnaisesas, potatismos och rakor, det blev mycket gott. Medans damerna tog en kvallspromenad kilade jag over till grannen for var pre-JLO-get-together. Tanken ar att vi ska forsoka lara oss lite av sangerna infor konserten men det blev som vanligt mest prat om allt annat samt endel vin.
I eftermiddag har sonen play date och jag ska hamta honom efter jobbet och imorgon ska vi  hamta en klasskamrat pa kvallen for sleep over. Pa torsdagen ar alla lediga och det ser vi fram emot!
Jag ska ta med damerna pa guidad tur till Dubai Creek och The textile souk for att visa lite mer av det traditionella Dubai. Kanske aka vattentaxi over till Deira om det hinns med!
 

7 comments:

  1. Låter som om ni haft en riktigt mysig dag.
    Kul att se dom små tävla :)

    Kram Thess

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det ar roligt att se dem, alla ar sa himla duktiga!
      Kram!

      Delete
  2. Så trevligt ni har! Kul att det var simtävlingar när släkten är och hälsar på :) Får man komma på besök under skoltid så de kan få se hur de har det i skolan? Ha det så jättebra! Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det passade jattebra och Elias var lite extra stolt nar mormor och moster M var med!
      Besok i skolan gar jattebra for de mindre barnen men de verkar inte uppmuntra det direkt for de storre. Fast jag ar saker pa att om man fragar sa far man sakert ta sig en titt!
      Kram!

      Delete
  3. Det låter verkligen som en kul och intensiv dag! Härligt att ha besök, ha det fortsatt bra!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valdigt intensiv men roligt! Damerna har trevligt och tyckte det var roligt att se Elias simma!

      Delete
  4. Duktig Elias! Visst är det imponerande när barn tävlar & kul för honom att ha mormor & moster med.
    I morgon är det redan torsdag! Min favoritdag!!! Later som en mkt trevlig torsdag för er!
    Kram, Lisa

    ReplyDelete