Sunday, November 11, 2012

Strandhang och SPA

I fredags morse (strax efter midnatt narmare bestamt) landade mamma och moster M! Med sig hade det massor av godsaker! Sjalvklart falukorvar, konjakskorv, flaskkarre, chips, ostar och andra presenter. Jag blev tvungen att ata en knackemacka med tjocka falukorvsskivor pa mitt i natten, oj vad gott det var!
Under fredagen var vi vid poolen och njot och pa kvallen var jag och maken bjudna pa hejdundrande fest hos grannen. Mormor och moster M var hemma med barnen och hade mys i soffan.
Joli vantar pa sin pedikyr
 
Igar akte vi till Sheraton for sol och bad. Elias ovade infor simtavling i morgon medan damerna battrade pa solbrannan. Pa eftermiddagen gick vi ner till vart lilla community center for en harlig pedikyr. Aven Joli fick lite farg pa tanaglarna (annars ar nagellack forbjudet i skolan sa inget pa handerna!).
Imorgon har jag tagit ledigt och vi ska ta oss en tur till Mall of the Emirates innan  det blir dags att bege sig till Raffles School for att se Elias tavla i simgala igen. Han tycker det ar extra roligt med mormor och moster M har som kan titta pa.
Pa torsdag ar det islamiska nyaret och alla ar lediga, det blir nog en tur till stranden igen.

5 comments:

  1. Det där med knäckebrödsmacka med falukorv på lät fantastiskt gott!!

    ReplyDelete
  2. Vad härligt det låter! :-)
    Och vad söt Joli är i väntan på pedikyren!!!
    Hoppas ni får en fin dag imorgon också!
    Kram!!

    ReplyDelete
  3. Vad trevligt med besök! Usch vad jag saknar sol, strand och mani/pedis:)

    ReplyDelete
  4. Så söt Joli är! :)

    Och vad härligt att ni får besök av din mamma och moster M!

    Njut och ha det så trevligt!

    Kram Susanne

    ReplyDelete
  5. Åh falukorv och konjakskorv.. fantastiskt gott! Kanske värt att be mina föräldrar smuggla lite in till Doha när dom kommer hit till jul..

    ReplyDelete