Thursday, November 22, 2012

Thanksgiving

Idag ar det Thanksgiving och vi har i vanlig ordning forberett infor firande som gar av stapeln imorgon. Vi ar aterigen hos granne L och i ar ar vi extra manga. Granne L och T friterar (!!) kalkonerna i jordnotsolja vilket gor kalkonen underbart saftig och mor och fin. Det ar en typisk "southern" tradition att fritera kalkonen. Sedan har alla med sig tillbehor, green bean casserole, stuffing, pecan pie, sweet potatoes etc. Jag ar ju inte sa val bevandrad i de mattraditioner som rader kring Thanksgiving sa vi har (som vanligt) med oss potatismos! Borden star redan dukade i Ls tradgard, det ar ett stort gang ungar ocksa och det brukar bli ganska livat men valdigt trevligt.
Innan Thanksgiving har vi ett barnkalas att besoka sa Teresa ska ordna med potatismos medan jag kor Joli till kalas. Misstanker att lordagen blir en ganska lugn dag!
Happy Thanksgiving till alla!

5 comments:

  1. Låter verkligen Härligt!
    Happy Thanksgiving!!!!

    ReplyDelete
  2. Happy Thanksgiving! Hade helt missat det. Ska försöka dra med mina föräldrar på Thanksgiving-middag någonstans i Marinan i kväll:)

    ReplyDelete
  3. Happy thanksgiving på dig med! Jag kan väl inte påstå direkt att jag firar denna dag, men alltid kul med saker man kan fira!

    ReplyDelete
  4. Hej!

    Låter som en mysig Thanksgiving!

    Haha så roligt skrivet av Joli! Och vilken tur att hon har en sån klok och förstående bror!

    Så söt Joli var i sin lilla rosa klänning!

    Ja, jag tycker också det är skoj med traditioner, både våra "egna" och andra kulturers!

    Ja du tiden går så fort tycker jag och barnen bara växer och växer, kan knappt tro att A är 8 redan. Tiden går för fort tycker jag.

    Vi kommer vara hos mina föräldrar här och inte i Spanien för sen ska vi iväg och åka skidor över Nyår allihop, längre norrut! Ska bli helt underbart!

    Kram o ha en fin helg!

    Susanne

    ReplyDelete
  5. Mysigt det later!
    Happy Thanksgiving!
    Kram, Lisa

    ReplyDelete