Wednesday, January 9, 2013

Back to my roots (food wise at least)

I have been searching for my birth parents for many years, on and off. It started already when I was in high school (the good old days when you didn't have emails and actually had to send a real letter all the way to Korea!). Nowadays (yes, I can safely say "nowadays" as this was more than 20 years ago...) there are many different and easier ways to search for your  birth parents, through various organizations. I know many friends who have found parents, relatives, sibblings and developed deeper relationships with them. For some of them it worked out well, for some it didnt't work out at all. We all have different reasons, backgrounds and stories. You can never compare it with somebody else. Since I am an orphan, I didn't have much hope to find any form of link to my birth parents, but of course, one always hopes that there would be a letter, a request or something from someone! But, nothing, not even a trace of my foster parents in Seoul. According to the records, they have moved and cannot be located. Well, as I grow older, and my kids grow older, I would like to introduce a bit more of Korea to them, apart from "Gangnam Style". A good start would probably be to visit one of the many Korean restaurants here in Dubai, including a North Korean one (I have to investigate a bit more in this, apparently a restaurant run by people from the North Korean embassy, I guess they are not too busy with visa applications and other consular stuff so they can also run a little restaurant, or perhaps that is how they fund the embassy??!!!). We had the great pleasure of eating at the wonderful Korean restaurant Shilla in Seattle this summer. I think that was the kids first real introduction to Korean food, except for my kimchi jars in the fridge at home... Elias enjoyed his kimchi fried rice but Joli was more suspicious although she is more of an Asian food wise than her brother (fried rice and noodles, must be those early years in Singapore). I have now found a newly opened Korean restaurant not too far away from where we live, Sky Korean Restaurant in Al Barsha. Apparently got some good reviews so this is the weekend shall be the Korean Food Weekend. Time to indugle in kimchi (me) and other Korean specialities. Review to follow!
Football guy
Swim girl
After an extremely busy day at work yesterday, I am trying to get all my other stuff together. This is the week when school starts and with that, field trips, homework grids, birthday invitations and after school activities. Elias will now be playing football and Joli continues with her swimming. It takes me a few days to get back into the routine of going through folders, keeping track of library books, reading books and other stuff. On the other hand it is nice to be back to the old routine.Nothing exciting food wise happened yesterday in our household as I was late from work and had to eat soup and cold garlic bread...Didn't quite cheer me up so I spent half of the evening (when the rest of the lot went to bed) with a glass of wine, editing photos I took of my friend A's lovely house. Someone of them are ok but I can see I still have lots to learn. Well, it is not the goal but the journey right? Have a good day folks!

10 comments:

  1. Så spännande att söka sina rötter, hoppas att du lyckas tillslut.
    Japp skönt att komma tillbaka till vardagen och rutiner igen.
    "Gangnam stil" går mig på nerverna, fattar inte att den kan vara så populär. Den har satt sydkorea på kartan över hela världen.
    Kram på dig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Annelie!!! Ja nu har jag ocksa borjat trottna lite pa Gangnam men det var anda roligt att Korea pop fatt sitt genomslag i varlden!
      Kram!!!!

      Delete
  2. Jag visste inte att du försökt hitta dina länkar i Korea. Familj, fosterfamilj och så. Själv är jag ju också adopterad men har aldrig haft någon direkt nyfikenhet på var jag kommer ifrån. Kanske låter extremt konstigt (de flesta brukar tycka det är lite underligt) men jag vet inte riktigt varför jag aldrig funderat särksilt över det. Jag är också hittebarn så jag tror inte det skulle gå även om jag ville heller. Eventuellt skulle jag kunna hitta den "fostermamma" som tog hand om mig efter att jag hittats i väntan på att en adoptivfamilj skulle vilja ha mig, men annars är det nog svårt. Sedan är det ju stor skillnad mot Sverige där alla i stort sett finns i "rullorna". Du vet personnummer, register, Skattemyndigheten och så. Men länder där det inte alls varit tradition att ha koll på folk på det viset, där är det ju betydligt svårare.
    Hoppas att du skulle kunna hitta några delar av ditt förflutna men om du inte gör det önskar jag verkligen att du ändå kan känna att det är okej att du försökt och gjort det du kunnat.
    Varm Kram!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack for fina ord!!!! Jag har forsokt till och fran och nu finns det flera organisationer dar man kan soka genom. Flera av mina adopterade vanner har hittat syskon, foraldrar sa jag blev lite nyfiken igen. Jag ar liksom du hittebarn sa hoppet har ju inte varit stort och egentligen inte behovet att "hitta" nagon, jag kanner mig inte halv eller ofullstandig pa nagot vis utan mina biologiska foraldrar men mer av ren nyfikenhet, var de kommer ifran, vilka de var, om jag har syskon. Tydligen ar det manga foraldrar som soker sina bortadopterade barn ocksa men regeln ar att man inte formedlar denna kontakt utan att barnet forst soker, vilket pa nagot satt later vettigt. Det kan ju inte vara ett enkelt projekt att forsoka spara familjer sa langt bak, som du sager sa finns inte samma folkbokforingssystem dar som i Sverige! Jag ar valdigt tillfreds med mig sjalv och min tillvaro sa det ar inte nagot som tar upp min tid utan som sagt, mer lite nyfiken. Min fosterfamilj var ganska gammal da jag kom till dem sa det ar aven tveksamt om de ens lever idag.
      Kram!!!!!!

      Delete
  3. Jag mailar dig angående lite frågor om Dubai ;) Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu har jag mailat en massa frågor :) Kram!

      Delete
  4. Hej!

    Tusen tack för dina hälsningar hos mig, jätteroligt att hitta en ny blogg att läsa! Och väldigt kul att följa någon som lever ett så annorlunda liv, även om det förstås finns många saker som är lika var man än bor. Som det där med att komma igång med skola och alla aktiviteter efter ett lov... inte helt lätt!

    Vi hörs igen!

    kram pernilla

    ReplyDelete