Wednesday, August 21, 2013

Summer is coming to an end

Apparently, summer is coming to an end. However, the thermometer showed 47 degrees yesterday so I suspect it will last for at least another month. Maybe it is compensating for its late start?
Last night I was invited over to my friend and neighbor A. We enjoyed chilled rose wine and a salad while the kids feasted upon take away pizza. For dessert, A's son had made the most delicious chocolate cake ever, decorated with whipped cream, blue berries and strawberries. It was divine! We had a lovely evening, chatting away about the summer and what the new school year might bring etc etc.
I just realized that the school holiday is coming to its end and in a week and a half's time, kids are back to school. Joli is excited to start Grade 1, Elias semi- excited to start Grade 5...  And I am wondering there this summer went? It has all gone too fast.
Emirates is opening up a new destination from 4th of September, Stockholm! Needless to say, husband and I are very excited and I hope that he will get at least one trip to Sweden within the next month or so and I will try to tag along. Our supply of Swedish cheese is almost gone and needs a refill. And I'm craving for falu- sausage!
I have almost recovered from my Tabata class and just signed up for summer circuits today! I like circuits as it gives some variation with various exercises. If I can stick to two gym sessions per week, I'm quite happy.
Gorgeous chocolate cake!!! 
 

12 comments:

  1. Visst går tiden snabbt! Jag kan tro att det känns så påtagligt när barnen går i skolan. Även jag har noterat att Emirates flyger till Stockholm. Själv ska jag flyga med Emirates fckholm via dig till KL.. Jag kommer att göra Asien och ska givetvis till mina skolbarn på Filippinerna. Flyger maken denna rutt? Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag hoppas att maken kommer att flyga Stockholm men jag vet att det ar B-777 sa chansen finns! Det ar aven Boeing som flyger till Manila och maken har varit dar flera ganger redan. Kommer du att stanna nagot i Dubai? Hinner vi ses? Det vore jatteskoj!
      Kram!

      Delete
  2. 47 grader lät väl som lite sommar tycker jag...!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu langtar vi efter lite svalare tider vilket bor komma runt september och sen blir det harligt runt november/december och man kan vistas utomhus utan att tuppa av!

      Delete
  3. Wow, 47 grader, galet varmt låter det som! .-) och jag som tyckte vi hade det görvarmt i Turkiet förra hösten den dagen då termometern gick upp mot 40 grader!
    Tiden går så himla fort ,och man är uppe i vardaslunken igen....
    Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det ar alldeles for varmt, det ar som att ga runt i en stor bakugn. Tiden gar jattefort, vilket ar bra antar jag men det kanns som man inte hanger med! Redan augusti och nu ska skolorna borja, hjalp!
      Kram!

      Delete
  4. Kan tänka mig att den tårtan var fantastisk, ser underbar ut!

    Kram Pernilla

    ReplyDelete
  5. Usch ja, tiden bara rusar iväg! Hoppas du kan följa med maken om han far Stockholm rutten. Här har det äntligen blivit "svalare", omkring 27-30 istället för 37-40. Spännande att Joli ska börja Grade 1. En stor dag för henne.
    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vi har précis fatt schemat for September och ingen Stockholmstur, snyft! Men maken har fatt tio dagar ledigt mellan tva USA- flygningar sa han ska hemat och fixa I sommartorpet sa da blir det inkop av falukorv och annat gott!
      Hur gar det med er? Inga planer pa att forfytta er?
      Kram!

      Delete
  6. Ja, uj så fort tiden springer iväg. 47 grader låter onekligen liiiite i varmaste laget även om jag älskar värme. Kul att höra att nån längtar efter falukorv :)
    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det ar lite val hett om oronen!!! Men snart ska det blir lite svalare hoppas jag sa man kan sitta utomhus utan att svettas ihjal!
      Ja falukorv ar ju sa himla gott!!! Maken aker hem nasta manad och ska da ta med sig en hel vaska med falukorv och vasterbottensost!
      Kram!

      Delete